Зуун дамжсан түүх шингээсэн гутал арчилгааны бүтээгдэхүүн түүнийг төгс болгох хүсэл тээсэн КИВИ гутлын тосны түүхээс өгүүлье. Хэрхэн дэлхийн тэргүүлэгч гутал арчилгааны брэнд бий болсон тухай түүх аль эртний 1906 оноос өнөөдрийг хүртлэх түүхэн замналаас товчхон хүргэх нь.
1906 он: Вилиам Рамсэй өвөрмөц, маш сайн чанартай гутлын тос бүтээх хүсэлд хөтлөгдөн хийж түүнийгээ КИВИ хэмээн нэрийдсэн юм.
Сонгосон нэрний шалтгаан нь Вилиамийн эхнэр Шинэ зеланд улсын иргэн байсан бөгөөд Шинэ Зеланд улсын бэлэг тэмдэг болсон далавчгүй шувууны өвөрмөц, гоёмсог, гялалзсан байдлыг бэлэгдэн энэ нэрийг өгсөн гэдэг.
КИВИ шувууны дүрс шинэхэн тосны бяцхан таган дээр үнэхээр гоёомсог харагдаж байсан бөгөөд нэр нь цээжлэхэд амархан байснаас гадна анхаарал татахуйц байж чадаж байв.
1920-1930
1924 он: КИВИ гутлын тос 50 гаруй улсад борлуулагддаг болов.
Дайны үеийн энэхүү гутлын тосны сурталчилгааны самбар нь жааз хөгжим сонирхогч залууст маш ихээр нөлөөлсөн ба энэ нь тэдний хувцаслалт болон бүжгийн хэв маягаар илэрч байв.
1930-1950
Мөн дэлхийн 2-р дайны үед ч КИВИ гутлын тос сая сая арьсан гутлын хамт борлуулагдаж, холбоотон улсуудын цэргүүдэд шилдэг гялалзуулагч, хамгаалагч болдог байв.
Баримт:
20-иод насны эрэгтэйчүүдийн гутал илүү спортлог болж байхад эмэгтэйчүүдийн гутал илүү олон төрөл мөн төрөл бүрийн түршилтаар дүүрэн байв. Гэсэн хэдий ч 1940-өөд оны гутал загварын чиг хандлага илүү дутуу зүйлгүй бариу талдаа ноёрхож байсан нь дайны үеийн гэнтийн байдалд бэлэн байх хандлага давамгайлж байсантай холбоотой гэж үздэг.
1967 он: КИВИ брэндийн үйлвэрлэл өрөгжиж томрох тусам тэр хирээр бүтээгдэхүүний төрөл олширч олон төрлийн гутал арчилгааны бүтээгдэхүүн хийдэг болов. Энэ нь КИВИ-гийн томоохон компаниуд өөрийн эрхгүй КИВИ интернашнал нэртэй болон дэлхий нийтэд КИВИ гэсэн нэг нэрийг түгээх болов.
Баримт:
Дайны үеийн сурталчилгааны самбараас харахад тухайн үед Италийн Стилетто өндөр өсгийтэй гутал эмэгтэйчүүдийг шуугиулж эхлэв. Харин зөөлөн материал бүхий Челсигийн хоёр талдаа зөөлөвчтэй гутал дахин олон залуусын моод болсон нь 1960 оны эхээр бут авч байсан Битлз хамтлагт баярлалаа гэхэд ч багадах аж.
1970-1990
1984 онд КИВИ брэнд Сара Ли олон улсын корпорацийн нэг хэсэг болов.
Баримт:
Залуус, бүсгүйчүүд содон, тод өнгийн гутлын загварт татагдаж байсан үе яах аргагүй 1970-аад он байв. “Glam rock” поп оддын онгод ид орж байв. Харин 1980-аад онд чөлөөт загвар ид дэлгэрч байх үе мөнөөсөө мөн. Тухайн үеийн спорт гутал одоо ч бидэнд original гэсэн тодотголтой, өдөр тутам өмсдөг болсон нь үнэхээр завшаантай хэрэг биш гэж үү.
1990-2005
Өнөөдөр КИВИ брэндийг бараг 200 улсын зах зээлд борлуулж байгаа бөгөөд хэдийнэ дэлхийн хаанаас ч худалдан авах боломжтой болсон ба Монголчууд бид мөн эх орондоо албан ёсны эрхтэй худалдан авах боломжтой болсон юм. Улс үндэстэн бүрийн урлаг соёлыг шингээсэн тусгай бүтээгдэхүүн хүртэл гардаг болов. Мөн улс бүрийн шинэлэг санааг тусган хэрэгжүүлж, бүтээгдэхүүний чанарт сайн нөлөө үзүүлэх болсон нь дэлхийн номер нэг брэнд болсны нэг илрэл мөн гэлтээ.
Баримт:
1990 оныхон болон шинэ мянганыхан илүү энгийн болон хөнгөн, спортлог гутал загварын чиг хандлагад татагдах болсон. Жишээ нь сандаал өмсөх эмэгтэйчүүдийн хандлага илүү түгээмэл болсон бол гутал загварын чиг хандлагад эвтэйхэн байдлыг орчин үеийн загвартай хослуулахад анхаардаг болсон байх жишээтэй.
Зуун дамжсан түүх шингээсэн гутал арчилгааны бүтээгдэхүүн түүнийг төгс болгох хүсэл тээсэн КИВИ гутлын тосны түүхээс өгүүлье. Хэрхэн дэлхийн тэргүүлэгч гутал арчилгааны брэнд бий болсон тухай түүх аль эртний 1906 оноос өнөөдрийг хүртлэх түүхэн замналаас товчхон хүргэх нь.
1906 он: Вилиам Рамсэй өвөрмөц, маш сайн чанартай гутлын тос бүтээх хүсэлд хөтлөгдөн хийж түүнийгээ КИВИ хэмээн нэрийдсэн юм.
Сонгосон нэрний шалтгаан нь Вилиамийн эхнэр Шинэ зеланд улсын иргэн байсан бөгөөд Шинэ Зеланд улсын бэлэг тэмдэг болсон далавчгүй шувууны өвөрмөц, гоёмсог, гялалзсан байдлыг бэлэгдэн энэ нэрийг өгсөн гэдэг.
КИВИ шувууны дүрс шинэхэн тосны бяцхан таган дээр үнэхээр гоёомсог харагдаж байсан бөгөөд нэр нь цээжлэхэд амархан байснаас гадна анхаарал татахуйц байж чадаж байв.
1920-1930
1924 он: КИВИ гутлын тос 50 гаруй улсад борлуулагддаг болов.
Дайны үеийн энэхүү гутлын тосны сурталчилгааны самбар нь жааз хөгжим сонирхогч залууст маш ихээр нөлөөлсөн ба энэ нь тэдний хувцаслалт болон бүжгийн хэв маягаар илэрч байв.
1930-1950
Мөн дэлхийн 2-р дайны үед ч КИВИ гутлын тос сая сая арьсан гутлын хамт борлуулагдаж, холбоотон улсуудын цэргүүдэд шилдэг гялалзуулагч, хамгаалагч болдог байв.
Баримт:
20-иод насны эрэгтэйчүүдийн гутал илүү спортлог болж байхад эмэгтэйчүүдийн гутал илүү олон төрөл мөн төрөл бүрийн түршилтаар дүүрэн байв. Гэсэн хэдий ч 1940-өөд оны гутал загварын чиг хандлага илүү дутуу зүйлгүй бариу талдаа ноёрхож байсан нь дайны үеийн гэнтийн байдалд бэлэн байх хандлага давамгайлж байсантай холбоотой гэж үздэг.
1967 он: КИВИ брэндийн үйлвэрлэл өрөгжиж томрох тусам тэр хирээр бүтээгдэхүүний төрөл олширч олон төрлийн гутал арчилгааны бүтээгдэхүүн хийдэг болов. Энэ нь КИВИ-гийн томоохон компаниуд өөрийн эрхгүй КИВИ интернашнал нэртэй болон дэлхий нийтэд КИВИ гэсэн нэг нэрийг түгээх болов.
Баримт:
Дайны үеийн сурталчилгааны самбараас харахад тухайн үед Италийн Стилетто өндөр өсгийтэй гутал эмэгтэйчүүдийг шуугиулж эхлэв. Харин зөөлөн материал бүхий Челсигийн хоёр талдаа зөөлөвчтэй гутал дахин олон залуусын моод болсон нь 1960 оны эхээр бут авч байсан Битлз хамтлагт баярлалаа гэхэд ч багадах аж.
1970-1990
1984 онд КИВИ брэнд Сара Ли олон улсын корпорацийн нэг хэсэг болов.
Баримт:
Залуус, бүсгүйчүүд содон, тод өнгийн гутлын загварт татагдаж байсан үе яах аргагүй 1970-аад он байв. “Glam rock” поп оддын онгод ид орж байв. Харин 1980-аад онд чөлөөт загвар ид дэлгэрч байх үе мөнөөсөө мөн. Тухайн үеийн спорт гутал одоо ч бидэнд original гэсэн тодотголтой, өдөр тутам өмсдөг болсон нь үнэхээр завшаантай хэрэг биш гэж үү.
1990-2005
Өнөөдөр КИВИ брэндийг бараг 200 улсын зах зээлд борлуулж байгаа бөгөөд хэдийнэ дэлхийн хаанаас ч худалдан авах боломжтой болсон ба Монголчууд бид мөн эх орондоо албан ёсны эрхтэй худалдан авах боломжтой болсон юм. Улс үндэстэн бүрийн урлаг соёлыг шингээсэн тусгай бүтээгдэхүүн хүртэл гардаг болов. Мөн улс бүрийн шинэлэг санааг тусган хэрэгжүүлж, бүтээгдэхүүний чанарт сайн нөлөө үзүүлэх болсон нь дэлхийн номер нэг брэнд болсны нэг илрэл мөн гэлтээ.
Баримт:
1990 оныхон болон шинэ мянганыхан илүү энгийн болон хөнгөн, спортлог гутал загварын чиг хандлагад татагдах болсон. Жишээ нь сандаал өмсөх эмэгтэйчүүдийн хандлага илүү түгээмэл болсон бол гутал загварын чиг хандлагад эвтэйхэн байдлыг орчин үеийн загвартай хослуулахад анхаардаг болсон байх жишээтэй.