Тус яамны газрын дарга нар 51 багшаас дохионы хэлний чадварын сорил авахад 94 хувь нь үсгээр дохиж ярих бүрэн чадвартай болохыг тогтоосон. Харин мэргэжлийн 21 багшаас дохионы хэлний шалгалт авахад 44 хувь нь хангалттай гэсэн дүн гарлаа. Үлдсэн 50 гаруй хувийнх нь чадварыг дээшлүүлэх хэрэгтэй гэв.
Тус яамны газрын дарга нар 51 багшаас дохионы хэлний чадварын сорил авахад 94 хувь нь үсгээр дохиж ярих бүрэн чадвартай болохыг тогтоосон. Харин мэргэжлийн 21 багшаас дохионы хэлний шалгалт авахад 44 хувь нь хангалттай гэсэн дүн гарлаа. Үлдсэн 50 гаруй хувийнх нь чадварыг дээшлүүлэх хэрэгтэй гэв.
Бэлгийн дарамттай холбоотой асуудал дээр онцгой анхаарал хандуулж ажилласан. Одоогийн байдлаар үүнтэй холбоотой шинж тэмдэг нотлогдоогүй. Цаашид нарийвчлан судална. Мэргэжлийн ёс зүйн асуудал байж болзошгүй гэсэн дүгнэлт гарсан.
Бэлгийн дарамттай холбоотой асуудал дээр онцгой анхаарал хандуулж ажилласан. Одоогийн байдлаар үүнтэй холбоотой шинж тэмдэг нотлогдоогүй. Цаашид нарийвчлан судална. Мэргэжлийн ёс зүйн асуудал байж болзошгүй гэсэн дүгнэлт гарсан.
Сэтгүүлчдийн асуултад хариуллаа.
-Ганцхан сэтгэл зүйч нэг сургуульд ажиллах нь хангалттай юу?
-Боловсролын тухай хуульд өөрчлөлт оруулснаар мэргэжлийн сэтгэл зүйч, эмч тус сургуульд ажиллаж эхэлсэн. 300 сурагчид нэг сэтгэл зүйч ногдоно гэж нормативд заажээ. Гэхдээ энэ талаар эргэж харна.
Хэвлэл мэдээллийн хэрэгслүүдээр мэдээлсэн шиг бэлгийн дарамт байгаагүй. Бид хүүхдүүдтэй нээлттэй ярилцсан.
-Сурагчдын сурах бичиг хүрэлцээтэй байдаг уу?
-Сурагчдын онцлогт тохируулсан сурах бичгийг жил бүр хэвлэдэг. Бид судалгаа хийж байна. Цаашид бүх хүүхдэд нэг ижил сурах бичиг өгөхгүй. Нөхөн сэргээлт шаардлагатай бол энэ талд түлхүү анхаарсан номыг, шинжлэх ухааны мэдлэгээ лавшруулах хүсэлтэй хүүхдэд өөр ном өгнө. Тэгэхээр сургалтын хөтөлбөрт ч өөрчлөлт оруулна.
-Бүтэн 12 жил сурчихаад уншиж, бичиж чадахгүй хүүхэд байна. Эдгээр хүүхдийг угаасаа сурлага муутай гээд орхих нь зөв үү? 29 дүгээр сургуулийн захирал ийм тайлбар хэлсэн шүү дээ.
-Орхиж болохгүй нь тодорхой. Бид ингэж хандаагүй. Энэ бол 70, 25 гэх мэт хөгжлийн бэрхшээлтэй хүүхдүүдийг сургадаг олон сургуультай холбоотой асуудал юм. Хөгжлийн бэрхшээлтэй хүүхдүүдийг нөхөн сэргээх, засан сайжруулах, нийгэм ахуйн баримжаатай болгоход багш нар түлхүү анхаардаг. Хичээл өчигдөр эхэлсэн учраас бид хүүхдүүдээс ярилцлага авна. Хичээл хаялтад оролцсон 12 хүүхдийн 3-ынх нь гэр бүлтэй уулзсан. Бусадтай нь ч уулзана. Санал асуулга авах юм.
-29 дүгээр сургуулийн захиралд ямар арга хэмжээ авах вэ? Нийт багшийн 94 хувь нь хурууны үсгээр харилцаа тогтоох чадвартай байжээ. Энэ сургууль 51 багштай юм байна. Мэргэжлийн 21 багшийн 44 хувь нь дохионы хэлний шалгалтад тэнцэн, бусад нь бүдэрчээ.
-Бид үргэлжлүүлэн шалгана.
-Бусад сургуулиудыг яах вэ? Улсын хэмжээнд 5 тусгай сургууль бий.
-Бүх тусгай сургуультай, газар дээр нь очиж танилцана. Багш нарын чадварыг дээшлүүлнэ. Энэ онд 33 оюутан тусгай сургуульд ажиллах, согог зүйн чиглэлээр багшлахаар суралцаж байна. Тэднийг МУБИС бэлтгэдэг. Солонгост 3 магистр багш, Японд 2 мастер багш бэлтгэсэн. Тэд хавар ирнэ.
-29 дүгээр сургуулийн зарим хүүхдийг багш нар нь ангид нь түгжиж, сэтгүүлчидтэй уулзуулаагүй байна лээ.
-Шалгалтаар нотлоогүй. Телевизээр гарсан мэдээ бодит нөхцөл байдал өөр. Энэ сургууль бүрэн камержсан. Бид нуун дарагдуулах, хаацайлах гээгүй. Ямар асуудал байгааг олж тогтоох, түүний хор уршгийг тогтоох нь бидний гол зорилго.
Шалгалт хийсэн ажлын хэсэг 29 дгээр сургуулийн багш нарын дохионы хэлний чадвар хангалтгүй байгааг хүлээн зөвшөөрсөн. Багш нар мэргэжлийн ёс зүйн алдаа гаргасныг ч олж тогтоосон. Гэхдээ энэ нь багш нар хүүхдүүдийг дарамталсан, хүчирхийлэл үйлдсэн гэсэн үг биш. Хэвлэл мэдээллийн хэрэгслүүдээр мэдээлсэн шиг бэлгийн дарамт байгаагүй. Бид хүүхдүүдтэй нээлттэй ярилцсан. Бидэнд хүүхдүүдээс ийм гомдол ирээгүй. Мөн багш нараас бусад багшийн талаар ч асууж лавласан.
Сэтгүүлчдийн асуултад хариуллаа.
-Ганцхан сэтгэл зүйч нэг сургуульд ажиллах нь хангалттай юу?
-Боловсролын тухай хуульд өөрчлөлт оруулснаар мэргэжлийн сэтгэл зүйч, эмч тус сургуульд ажиллаж эхэлсэн. 300 сурагчид нэг сэтгэл зүйч ногдоно гэж нормативд заажээ. Гэхдээ энэ талаар эргэж харна.
Хэвлэл мэдээллийн хэрэгслүүдээр мэдээлсэн шиг бэлгийн дарамт байгаагүй. Бид хүүхдүүдтэй нээлттэй ярилцсан.
-Сурагчдын сурах бичиг хүрэлцээтэй байдаг уу?
-Сурагчдын онцлогт тохируулсан сурах бичгийг жил бүр хэвлэдэг. Бид судалгаа хийж байна. Цаашид бүх хүүхдэд нэг ижил сурах бичиг өгөхгүй. Нөхөн сэргээлт шаардлагатай бол энэ талд түлхүү анхаарсан номыг, шинжлэх ухааны мэдлэгээ лавшруулах хүсэлтэй хүүхдэд өөр ном өгнө. Тэгэхээр сургалтын хөтөлбөрт ч өөрчлөлт оруулна.
-Бүтэн 12 жил сурчихаад уншиж, бичиж чадахгүй хүүхэд байна. Эдгээр хүүхдийг угаасаа сурлага муутай гээд орхих нь зөв үү? 29 дүгээр сургуулийн захирал ийм тайлбар хэлсэн шүү дээ.
-Орхиж болохгүй нь тодорхой. Бид ингэж хандаагүй. Энэ бол 70, 25 гэх мэт хөгжлийн бэрхшээлтэй хүүхдүүдийг сургадаг олон сургуультай холбоотой асуудал юм. Хөгжлийн бэрхшээлтэй хүүхдүүдийг нөхөн сэргээх, засан сайжруулах, нийгэм ахуйн баримжаатай болгоход багш нар түлхүү анхаардаг. Хичээл өчигдөр эхэлсэн учраас бид хүүхдүүдээс ярилцлага авна. Хичээл хаялтад оролцсон 12 хүүхдийн 3-ынх нь гэр бүлтэй уулзсан. Бусадтай нь ч уулзана. Санал асуулга авах юм.
-29 дүгээр сургуулийн захиралд ямар арга хэмжээ авах вэ? Нийт багшийн 94 хувь нь хурууны үсгээр харилцаа тогтоох чадвартай байжээ. Энэ сургууль 51 багштай юм байна. Мэргэжлийн 21 багшийн 44 хувь нь дохионы хэлний шалгалтад тэнцэн, бусад нь бүдэрчээ.
-Бид үргэлжлүүлэн шалгана.
-Бусад сургуулиудыг яах вэ? Улсын хэмжээнд 5 тусгай сургууль бий.
-Бүх тусгай сургуультай, газар дээр нь очиж танилцана. Багш нарын чадварыг дээшлүүлнэ. Энэ онд 33 оюутан тусгай сургуульд ажиллах, согог зүйн чиглэлээр багшлахаар суралцаж байна. Тэднийг МУБИС бэлтгэдэг. Солонгост 3 магистр багш, Японд 2 мастер багш бэлтгэсэн. Тэд хавар ирнэ.
-29 дүгээр сургуулийн зарим хүүхдийг багш нар нь ангид нь түгжиж, сэтгүүлчидтэй уулзуулаагүй байна лээ.
-Шалгалтаар нотлоогүй. Телевизээр гарсан мэдээ бодит нөхцөл байдал өөр. Энэ сургууль бүрэн камержсан. Бид нуун дарагдуулах, хаацайлах гээгүй. Ямар асуудал байгааг олж тогтоох, түүний хор уршгийг тогтоох нь бидний гол зорилго.
Шалгалт хийсэн ажлын хэсэг 29 дгээр сургуулийн багш нарын дохионы хэлний чадвар хангалтгүй байгааг хүлээн зөвшөөрсөн. Багш нар мэргэжлийн ёс зүйн алдаа гаргасныг ч олж тогтоосон. Гэхдээ энэ нь багш нар хүүхдүүдийг дарамталсан, хүчирхийлэл үйлдсэн гэсэн үг биш. Хэвлэл мэдээллийн хэрэгслүүдээр мэдээлсэн шиг бэлгийн дарамт байгаагүй. Бид хүүхдүүдтэй нээлттэй ярилцсан. Бидэнд хүүхдүүдээс ийм гомдол ирээгүй. Мөн багш нараас бусад багшийн талаар ч асууж лавласан.