Даян аварга А.Сүхбат: Үндэсний бөхийн ирээдүйн аварга хэн бэ гэдгийг гадарлаж байна

Өдрийн сонин

2008-11-21 13:30 GMT+8

Монгол Улсын гавьяат тамирчин, "Олимп" сур­гуу­лийн захирал, даян авар­га А.Сүхбаттай ут­саар холбогдож цөөн хэдэн асуултад хариулт авлаа. Тэрбээр Сэлэнгэ аймгийн Цагааннуур суманд ажлаар явж байв.

-А.Сүхбат аварга уу?
-Тийм байна.

-"Өдрийн сонин"-оос ярьж байна. Танаас хэдэн зүйлийн талаар тодруулга авах гэсэн юм.
-Юу юм бол.

-"Олимп" сургуулиар сонин юутай байна. Та­мирчдын бэлтгэл ямар бай­гаа вэ?
-Бид ирээдүйн тив, дэл­хий, олимпийн аваргуудыг бэлтгэх зорилгоор "Олимп" сургуулийг байгуулсан. Сам­бо, жүдо, чөлөөт бөхийн та­мирч­дыг Монгол Улсын гавь­яат тамирчин, 1996 оны олим­пийн хүрэл медальт Д.Нар­ман­дах, Дэлхийн аваргын мөнгөн медальт, гавьяат та­мирчин О.Пүрэвбаатар нар дасгалжуулж байна. Энэ хоёр хоёулаа Улсын шигшээ багт олон жил бэлтгэл сургуулилт хийсэн манай нэртэй тамир­чид.

Мөн "том" хэмээх Пун­цагийн Сүхбат гарьд маань багш дасгалжуулагчийн ажил эрхэлж байна. Шавь нарын минь нэг улсын заан Д.Амга­ланбаатар үндэсний бөхийн багш дасгалжуулагчаар ажил­лаж байгаа юм. Үндсэндээ "Олимп" сургууль Улсын шиг­шээ багийн дэргэдэх "Улсын шигшээ баг" гээд хэлэхэд буруудахгүй байх. Тамирч­дын бэлтгэл сургуулилт сайн байгаа. Ер нь их спорт гэлтгүй ямарваа нэг спортоор хи­чээл­лэхэд хамгийн түрүүнд мэргэжлийн өндөр түвшинд бэлтгэгдсэн дасгалжуулал­тын танхим, сургалтын бааз суурь сайн бэхжсэн байх учиртай.

Орчин цагийн энэхүү шаард­лагыг манай сургууль бүрэн хангаж байгаа юм. Гол давуу тал маань энэ.

-Саяхан манай оронд болж өнгөрсөн чөлөөтийн олон улсын тэмцээнд та­мирчдаа оролцуулсан уу?
-Шилдэг сайн тамирчдаа оролцуулаагүй.

-Яагаад?
-Ирэх оны хоёрдугаар сард чөлөөт бөхийн Улсын аварга шалгаруулах тэмцээн болно. Түүнд тамирчдаа сайн бэлтгэж байгаад оролцуулна.

-Чөлөөтийн олон улсын тэмцээний дараа янз бү­рийн яриа гараад байгаа. "Монголын чөлөөт бөх мөхлийн ирмэгт тулж ир­лээ" гэх нэгэн ч байна. Улсын шигшээ багийн та­мирчин байсан хийгээд одоо их спортын төлөө зүтгэж яваагийн хувьд энэ тухайд юу хэлэх бол?
-Хэлж ярих зүйл олон л байх юм. Гэхдээ одоо энэ талаар яримааргүй байна. Саяхан болж өнгөрсөн тэм­цээнээс тамирчдын маань чанар чансаа ямар байгаа нь илт мэдрэгдлээ. Олимпийн дараахан болж байгаа гэдэг утгаараа Улсын шигшээ баг тарсантай холбоотой байх л даа.

-Начин цолтнуудад хүн­дэт­гэл үзүүлэх барилдаанд таны шавь улсын харцага Ө.Даваабаатар түрүүл­сэн...?
-Тийм ээ. Уг барилдааны тавын даваанд начин А.Цацав­­ширыг, зургаад хар­цага Л.Пүрэвжавыг, долоод начин Т.Өсөх-Ирээдүйг орхин түрүүлсэн.

-Ө.Даваабаатар наад­маас хойш чимээгүй байж байгаад саяхнаас барил­даж эхлээд байгаа?
-Амарч байсан юм.

-Өндөр бай шагналтай "Моннис"-ын ойн барил­дааны гурвын даваанд Сэ­лэнгийн Г.Эрхэмбаяр на­чинг цолны эрэмбэ зааж амлаж барилдаад унасан. Үүнд багшийн хувьд юу хэлэх вэ. Хүмүүс амаа бу­руу авлаа гэж байсан?
-Улсын харцага цол хүрт­сэ­нийхээ дараа бараг л анх зо­доглосон барилдаан нь тэр байх. Тиймээс ам авахад бэрх­тэй байсан болов уу. Ер нь дөнгөж цол аваад байх үед амлах хэцүү, тунах сайхан байдаг сан.

-Энэ онд шавь нараас тань аймгуудын наадамд яаж барилдсан бэ?
-Сүхбаатар аймгийн наа­дамд Б.Батжаргал түрүүлж аймгийн арслан цол хүртсэн бол Увс аймгийн наадамд залуу бөх Б.Ганзориг үзүүр­лэж аймгийн заан болсон.

-Б.Ганзориг гэж өнгөр­сөн жилийн сар шинийн барилдааны үеэр "Ирээ­дүйн аварга" шагналыг хүртсэн залуу мөн үү?
-Мөн мөн.

-"Ирээдүйн аварга" гэс­нээс үндэсний бөхийн ирээ­дүйн аваргын талаар таны бодлыг сонсох гэсэн юм. Сүүлийн жилүүдийн наадамд ихэвчлэн шинэ залуу бөхчүүд түрүүлж арс­лан, гарьд цолтнууд жил дараалан төрж байгаа. Энэ нь монгол үндэсний бөхөд нэгэн шинэ залуу үе гарч ирсэнтэй холбоотой байх?
-Амьдралд юм бүхэн цаг үеэрээ байдаг. Аливаа үйл хэргээ залгамж үедээ өвлүү­лэх цаг нь болчихоод байхад түү­нээ умартан, олны төвөг­шөө­сөн байдлыг үл ойлгон үр­гэлжлүүлэх нь утга­гүй. Энэ­хүү бичигдээгүй хууль спор­тод тэр тусмаа манай үндэс­ний бөхөд жинхэнэ утгаа­раа үйлчилдэг. Монгол бө­хийн дэвжээнд шинэ залуу үеийн бөхчүүд аль хэдийнэ га­­раад ирчихсэн. Таны хэлж бай­­гаа шиг бөх сонирхогч олон наад­мын түрүү бөхийг таа­­хад хэцүү байна. Үнэндээ таа­маглах ч аргагүй болоод бай­гаа юм. Нэгэн үе Д.Сумъ­яа­базар, Ц.Цэрэнпунцаг, Б.Ган­тогтох, Г.Өсөхбаяр, Б.Ганбат бид хэдийнэ аль нэ­гийг нь түрүүлнэ гэж таавар­ладаг байлаа. Тэр ёсоор бид­ний нэг баттай түрүүлдэг байв. Гэвч өнөөдөр ингэж таа­маг­лах боломжгүй болжээ. Ми­ний бие ирээдүйн аварга хэн бэ гэдгийг гадарлаж л байна.

-Тийм үү. Нэрлэж болох уу?
-Өөрийнхөө бодож байгаа бөхийн нэрийг хэлж болно. Гэхдээ одоо цаг нь биш. Нэгд, эрт байна. Хоёрт, нэрийг нь олон түмэнд зарлачихвал тухайн бөхийн сэтгэл зүйд шууд нөлөөлдөг. Мөн "Би ирээдүйн аварга" гэх ханд­лага гаргаж биеэ тоох явдал илэрнэ. Тиймээс нэрийг нь зарлах хортой.

-"Олимп" сургуулийн магадгүй таны "Ирээдүйн аварга" шагналын эзэн за­луусын нэг гэж ойлгож болох уу?
-Шууд тэгж ойлгож болохгүй ээ.

Н.Гантулга

GoGo Facebook Хуудас
АНХААР! Та сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууныг баримтална уу. Ёс бус сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй. Мэдээний сэтгэгдэлд GoGo.mn хариуцлага хүлээхгүй.



НИЙТ СЭТГЭГДЭЛ 91 Их хариулттай Их таалсан
  • bux sonirxogch     27.123.214.118
    showchin gar unen onigoo mongol buxiin devjeeg buzarlaj duuslaa dopingiinxoo xoriig guitsed gargaxiig l bod olon xuuxed unchin xotsorno
    2014-08-02 0 0 Хариулах
  • b.b.m     103.26.194.25
    svhbatiin vnen mun chanariig bi haritsaj vzeegvi bolohoor medehkvi ym gehdee ih uhaatai ih awyastai sain buh B.Baterdene awraga D.Sumyabazar awrag 2 ulsiin ih hurliin gishvvn bolson dewjeen deer ter 2s uhaantai ym chin uih d orj boln gehdee uhaantai hvn bolhoor tiim ym oroldohkvi huwiin kariar hoooh bish ireedvin mongoliin neriiig gargah buhchvvdiig olimp surguulidaa beldej bgaa iim hvn dahij mongoliin dewjeend garj irehkv bh ymar ch buhiin shildeg 100 barildaan cd geeree ard tvmend hvreegvi
    2014-03-03 0 0 Хариулах
  • eldew ochir     202.70.46.205
    amjilt amjilt
    2014-02-13 1 0 Хариулах
  • Зочин     182.160.52.107
    svhbat awraga ahad barildaj boldgumuu
    2012-12-12 1 1 Хариулах
  • tumku     49.0.187.52
    odoo ahid barildsanch ve ni ongorson blhor chadahgvi bhoo
    2013-03-03 2 1 Хариулах
  • Зочин     202.170.68.130
    suhbat halhin avarga bus uvsin golog.muu hgr avargin nereer garch irsen nus baihgui yu.hen ch suhbatig demjiheen itgeheen baisan. suhbat mongol tumnihee tarhiig naadam dohohoor ugaadag gaj zantai zaluu.ene zaluud iim buduuleg surtahuun nereggui dee.
    2012-10-03 0 0 Хариулах
  • tumku     49.0.187.52
    awargaa tanid shawiar orood tani shig buh blmor bna
    2013-03-03 0 0 Хариулах
  • BAYANAA     202.72.245.182
    svhbat avraga dahin davtagdahgvi martagdahgvi sain bun shv.busad gunigiin buhchvvdiig bodvol
    2012-07-22 0 0 Хариулах
  • мангас     182.160.62.130
    Сүхбат аварга сайн бөх. даанч нямдорж данзан батэрдэнэ нар хор хийсээр байгаад зодог тайлуулсан. бат-эрдэнэ А. Сүхбат аваргыг дийлэхээ байхаар шодойны барьц гэж түүхэнд байхгүй сонин нэр гаргаж ирсэн та бүхэн түүх уншиж үзээрэй. шодой гэж боовыг хэлдэг болохоос биш барьц гэж ямарч нэр үг байхгүй шүү усан тэнэг данзантангууд аа. хн ха ха ха хи хэ хү хо ху хм хи хрө хт хх хш хо хр хь хс хё хя хй хф хц ху хж хд хп хк хе х₮ х₮ х- х№ х. м данзан өөрийгөө зохиолч сэтгүүлч өргөмжилөөд байгаа даанч түүхэнд шодойны барьцаар түрүүлсэн аварга гэж би дуулаагүй юм байна. байдаг бол та тэр бөхөнцөр сониндоо бичээрэй би хадгалж авахаас даа. Шодойны барьцаас залхасан бөхчүүд бүгд ийм бодолтой байгаа шүү. Шодойны барьц гэдэг бол өсөхбаяр батэрдэнэ данзан нямдорж нарт тааруулсан луйврын барьц шүү дээ.
    2010-12-20 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.179.13.217
    awrgaa ta bairldaachee tanii araas tvrvvleed garaad ioreh tsariig vnheer ezeleh buh oldgvi bn hsdee
    2010-11-23 0 0 Хариулах
  • ama     124.158.125.121
    suhbat awarga shig boh dahij hezee ch torohgui.mongolchuud ih awargaa hairlah yst bsan ym
    2010-04-28 0 0 Хариулах
  • baagii     180.235.178.59
    avargiin omnoos olon mongol hunii setgel ovdson gj boddog ene saihan bohiig barildhaa bolitol ni setgeliig ni zovooj bsan ter mongoor tsol avj bga archaagui boh gj helmeergui humuusees bolj bga hun ter tusmaa er hun barildanaa geed zorilgo taviad brildsan bol ter hundtei tsoliig ooriinhoo chadlaar uran meh hurts uhaanaraa avah ystoi mongoliin zuleg nogoon devjeenee mongol bohiin zodog shuudag omsood barildsan bol unasan davsandaa dugnelt hiij baih heregtei gj bi boddog avarga Suhbatad mongol hun bolgon hairtai
    2011-04-21 0 0 Хариулах
  • Зочин     124.158.115.75
    avragaa tanii tuhai yum duuldaal baih yum, unen bol tun toogui l bna shuu. uur shig chini ner turtei hund bol hoyor dahi amidral bur demii ,tegeed ch muu hugshun avragiig amid baihad ni gomdoolgui bailgaj baigaad uhuulbel tanii tsaashdiin huvi zayand deergui yu .tegeed ch ter hun uurt chini yamar gem hiisen bish .heden huuhdiinhee ehiig ch gesen bodmoor l yum .ene yavaa nasandaa ner turtei saihan yavbal nasnii etsest unguruulsen amidralaa ergen harhad hoyor dahin tursun met saihan medremjiig amsdag gej dalai bagsh aildsan baidag .gehdee yahav er hun alddag gesen ,zasaj boldog aldaa ch bas baidag. ene zeregiin zuild zuv zamdaa ergeed orj chadah hun gej itgej bna.az hiimoritoi saihan amidraarai
    2009-02-06 0 0 Хариулах
  • БАТБАЯР     202.72.247.242
    ХАЙРТАЙ АВАРГЫГАА УЛСЫН НААДАМД ДАХИН ЗОДОГЛОХЫГ НЭГ ХАРАХ ЮМСАН ...ЗА ТАНЬДАА МОНГОЛЫН АРД ТҮМЭН МАШ ИХ ХАЙРТАЙ ШҮҮ . ТАНЫГ ЗОДОГ ТАЙЛАХАД ЦЭНГЭЛДЭХ ТЭР АЯАРАА УЙЛСАН ҮНЭН ШҮҮ АВАРГАА . ТЭХДЭЭ ТАНЫ УХААЛАГ ШИЙДВРИЙГ ХҮСЭН ХҮСЭЭГҮЙ ХҮЛЭЭЖ АВСАН ДАА . МОНГОЛ БӨХИЙН ТҮҮХЭНД ТАНЬ ШИГ АВАРГА ДАХИН ТӨРӨХГҮЙ БАЙХ ТӨРВӨЛ ТАНЫ ҮР ХҮҮХДҮҮДЭЭС ТАНЬ Л МАГАДГҮЙ .. ШАВЬ НАР ЧИНЬ САЙН НЬ САЙН Л ДАА ТЭХДЭЭ ТАНЫ ХААНА НЬ Ч ХҮРЭХГҮЙ Л БАЙГАА БИЗ ДЭЭ ... ТАНЬД АЗ ЖАРГАЛ САЙН САЙХНЫГ ХҮСЬЕ .
    2009-02-01 0 1 Хариулах
  • бүх хүмүүст     202.72.244.126
    Бүгдээрээ соёлтой оролцолдоо та нар хэн хэниййгээ муулаад сайхан болохгүйгээс хойш битгий ингэж бай Сүхбат аваргадаа ажил амьдралд нь өөртөө хүсдэг хамгийн сайн сайханыг хүсье Та Монголчуудын сэтгэл зүрхэнд дандаа номер 1 байх болно
    2008-11-27 0 0 Хариулах
  • boh sonirhogch     121.200.143.93
    Suhbat avarga naadam todiigui zaalnii barildaand ch uramtai saihan barilddag sht. Deer doping heregledeg gej bichsen nohduud hereglej bhiig ni harsan yum uu? Tegeed ch jiliin 365 honog doping hereglene gej yu bhav dee.
    2008-11-25 0 0 Хариулах
  • Arhangai     202.179.10.34
    Osohoo amaa zow aw. Bat-Erdene l gehed Baljaa Monh-Erdene 2-iig l awdag baisan um shvv. Suhbat bol zawsraar ni orj irsen gariin shuus hemjeegee medeed bolison golog shuu dee.
    2008-11-25 0 0 Хариулах
  • Awarga iluu     124.158.117.163
    arhangai gd bgaa gar zugeer bgarai chi yu ch chadahgui shdee utasnii dugaaraa hayagtaigaa ugchih
    2008-12-12 0 0 Хариулах
  • Orgio     202.70.45.170
    Minii hamgiin hairlaj yzeh durtai boh bol Suhbat avraga baisan yum. Avargiig zodog tailj baigaag sonsood ynheer gol harlaj bilee. Tyynii daraagiin jil avraga baihgyi naadam neg l hooson baisan daa. Avargaa dahin zyleg nogoon devjeendee barildahiig harah huvi bidend baina uu?. Jijig Suhbat avraga tanii ajil amidrald ondroos ondor amjilt hysie.
    2008-11-24 0 0 Хариулах
  • mgl     202.131.227.149
    ирээдүйн аврага бол Олимп дэвжээний бөх, сая улсын залуучуудын аврага болсон Бүрэнтөгс. тэр энэ жил 19 настай
    2008-11-24 1 0 Хариулах
  • zaya     202.180.219.23
    yo svhbat avarga ch tsarailag xoorhon zaluu yumaa
    2008-11-23 0 0 Хариулах
  • zochin     202.180.219.23
    tiim shvv vneheer tsarailag durlahgvi baihiin argagvi zaluu daanch gergii ni.... heden hvvhedtei yum boloo
    2008-11-23 0 0 Хариулах
  • bil bna     62.240.184.86
    barildacheeee
    2008-11-24 0 0 Хариулах
  • Demjigch     81.251.243.100
    Ta bol avraga tele-geer buh garahad tanii ner baihgvi bol ter barildaan amtgvi sanagddag baij bilee. Tanii neriig duudahad neg saihan buhiin barildaan haluuhan yum shig sagddagsan. Odoo neeree buh vzehed Agvaasamdagiin Sukhbat gedeg neriig duulahgvi bolohoor jaahan tiim bna daa. Tanii ajil amidarald chini amjilt sain saihan bvhniig hvsye.
    2008-11-23 0 0 Хариулах
  • Cool_Dj     124.158.118.17
    bi buh sain medehgui ch A.Suhbat awarga-g sayhan zodog tailsan gj sonsson.Yagaad zodog tailsan ni uchir bituuleg.Minii sonssonoor Ene buh maani aimaar ih doping heregledeg suragtai.Er hunii zamiin huzuu urt gedeg ch dandaa shuluun dardan zamaar yawna gj yu baihaw.ENE UNEN BIZDEE?MONGOLCHUUDAA!!!!!!!!!!
    2008-11-23 0 0 Хариулах
  • bi     221.105.12.176
    neg l zuil heliee, alivaa sport shudarga baih yostoi , tegej baij ard tumnii hair talarhliig huleene, ternees bish doping hereglesnig ni notolchihod bhad, ulaim tsaim bi hergleegui gej 13-r zuunii yum yarij bgaa buhchuudiig aguu ene ter gej magtah ni hamgiin utgagui buguud ene ni mongolchuud bidni emgenel bish uu????????????????????
    2008-11-23 0 0 Хариулах
  • tiim     221.105.12.176
    shuu demjij bna , sukhbat doping uusnii huchind l tgej barildaj bsan yum, olimpod doping hereglevel yaadag bilee dee??? eniig medehgui baij olon yum dongosch hudlaa magtahaa bolhi ni zuv yum.....
    2008-11-23 0 0 Хариулах
  • ene     221.105.12.176
    dandaa tuv aimgiinhan , uvsiinhan setgedgel bicheed baih shig, doping sukhbat-g demjdeg hun neg ih bhgui sh dee, medrel muutai , yum oilgoh chadavargui yumud l demjdeg bha daa huurhiiii
    2008-11-23 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.131.227.149
    Bi Oworhangaih. Sukhee awarga doping uugaagui za.
    2008-11-24 0 0 Хариулах
  • mongold     221.105.12.176
    sukhbataas uur doping heregledeg hun bhgui ee, enenii barilddag gej yuu bdag yum bee???? doping uusaar bgaad ur togtooh chadvargui bolood zodog tailsan amitan shdeee, iim yumig mdehgui baij hudlaa ongirooj bhaa bolivol yaasan yum bee mongolchuud aaa, bayanmunhtunguud ee, uvsiinhaaan, haramch udamt tuv aimgiinhaan......
    2008-11-23 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.131.228.194
    angiinhaa huuhduudees bitgii zugtaij bai gamais wuch guihgui shuu dee negentl 9-10 angdaa hamt baisan wm chine bitgii hun chanargui zan garga
    2008-11-23 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.131.228.194
    yg unun SUHBAT GUI
    2008-11-23 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.180.219.23
    tanii min shabi naraas tib delhiig donsolgosn buhchuud turuusee gej eruue
    2008-11-23 0 0 Хариулах
  • usuhuu boli do     61.83.204.48
    olon tvmende jijig hemeen aldarshsan avarga taniihaa barildaaniig shimten vzeh uramtai vevvd baisan shv taniigaa ter negen naadmaar zvleg nogoon devjeegee vnseed uilaadl yvsan udruus hoish mongol buh mongoliin ard tvmen vneheer haramsaj bsaan uuls chin hvrtel undulzuj baisan baiha olon saihan shavi naraaraa uuriinhuu hvrch chadaagvi ter bvhniig gvitseegeerei mongol buhiin devjee ariun baig gej id zaluu nasandaa zodog tailsaniig hojmiin udur olon tvmen chin oilgonoo MONGOL BUHIIN BOSOO TSAGAAN HIIMORI VRGELJ UUDUU BAIG mongoliin min zaya ih bosgo n undur shvv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    2008-11-23 0 0 Хариулах
  • 99068161     122.254.122.23
    avargaa taniig barildahaa bolison ter negen gunigt naadmaas hoish bi er ni buh i uzehee bolison. hen turuull uzuurlesniig ni humuusees l sonsdog bolson. uramtai saihan barilddag shu dee ta. 2000 onii naadmaar Sumiyag gar achij Usuhuugiin huliig avch Gantogtohiig hutgaj turuulj baisan naadam unen goe setgelees gardgui shu. dahin barildaasai gej helie de
    2008-11-23 0 0 Хариулах
  • ta     211.52.241.16
    tasarhai boh shvv dee. Svh bat dahiad barildaasa gej bodoj baina. Mongolchuud hvsen hvleej baina taniig. tand 1g bish neleen heden tvrvv baisan shvv. odooch baina. barildaasaa gej bodoj baina.
    2008-11-22 0 0 Хариулах
  • olimp     202.72.241.29
    ix sportiin tuluu xiij bgaa buxend chini amjilt xusie
    2008-11-22 0 0 Хариулах
  • jak     124.158.98.49
    hi awargaa taniig barildahaas hoish undesnii boh nadaa ymarch sonirholgui bolchloo ta dahij barildwal goyoo ta yg oortoogoo adilhan boh gargaraa tgehgui bol boh unendee sonirholgui bolson shuu
    2008-11-22 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.55.191.52
    Davaabaatar kharzaga unen uramttai goe barildaan gargaj bna le. Sukhbat avargaas khoish bukh uzeh sonirkholgui bolchihson bsan yum.Davaabaatar kharzagiin barildaaniig uzehgedeg bolson shu.Nachinguudad zoriulsan barildaand ursuldugch bukhchuudee unendee gariinkhaa uzuureer khayaj bnale dee.amjilt husej uran goe barildaan gargaj barildahiie eruue.
    2008-11-22 1 0 Хариулах
  • koreagaas     59.13.38.184
    ta bol hamgiin shildeg ni shuu amjilt husye barildaacheeeeee
    2008-11-22 0 0 Хариулах
  • R.L     202.55.180.106
    Avargaa tand eruul enhiig husen eruuye. Taniig ungursun zunii naadmaar barildana gej sonsood uilaad l huleesen......... Taniig baridahaa bolisonoos hoish buh sonirhoj uzehee barag bolson , umnu ehlehees n duustal suuj uzdeg blaa, taniig ih hundeldeg shu tanii eejtei uulzaj blaa ih shan hun bnalaa. Ter neg jiliin naadmaas hoish zuleg nogoon devjee taniar l dutah shig.........
    2008-11-22 0 0 Хариулах
  • Batsaihan     61.77.93.154
    6-n zaanii ued boh uneheer tasarhai boldog baisaan ali neg n oroltcoogui bol jaahantiimerhuul baidag baisaan OSOHOO--JIJIGEE 2 bol devjeen deer jinhene orsoldoon gargaj hen hen n hayj hayltcaj yavsan 2-oo nogooduul nch mon yalgaagui haaya soninguud l hudlaa soninoo borluulah gej teneg ym bichdeg baisan bolohoos engiin amidral deer bol shal oor naizuud bish baij boloh ch bie biyee asar hundetgej haritcdag jinhene saihan MONGOL erchuud shuu ted bol bitgii hen negiign hudal goochlood bai novshoo oilgoo chi !!!
    2008-11-22 0 0 Хариулах
  • НЭМЭХ     202.72.243.106
    ШАРЫН ШАШНЫГ ШҮТСЭЭР БАЙВАЛ БИЛЭГ АРИВАН ЗОРИГ МОХОО СЭТГЭЛГЭЭ БОЛХИ ХЭВЭЭР БАЙНА ГЭТЭЛ БУРХАН БАГШ ХҮНИЙ СЭТГЭХ ТАНИХ ЧАДВАРЫГ ЮМС ҮЗГЛИЙН УЧИРТАЙ ХАРЬЦУУЛЖ ХООСОНТОЙ АДИЛ АУГАА ГЭЖ АЙЛДЖЭЭ МОНГОЛЧУУД НАМСРАЙ БУРХАНЫГ МЯНГАН УДАА СОНСОХ МЯНГАН ЦАГ ОРЧЛОНГИЙН УЧРЫГ ШИНЖЛЭН ТАНИХ ЗӨВ ХӨДЛӨЛМӨРЛӨХ АРГАД СУРАЛЦАХ НЬ ИЛҮҮ ГЭДГИЙГ БОДОХ ЦАГ ИРЖЭЭ
    2008-11-22 0 1 Хариулах
  • 6-n zaan     61.77.93.154
    negen ued 6-n zaan gej baihad uneheer uzuushtei baisaa ter dundaasaa USUHUU - JIJIGEE 2 MON SUMYA - GANAA 2 TCERENPUNTCAG - GANBAA 2-iin barildaan uneheer aatai boldog baisaan mon tuunchilen dorj sambuu har shar Ganhuyguud Batzorig M yagmarsuren Odgerel nar devjeeg chimdeg baisaan odoonii zaluus asar beltgeltei sain baigaach ted nar shig zangaragtai togtmol ondor hemjeend barildaj chadahgui bnaa !!! OSOHOO bolon JIJIGEE 2-iin ali neg n barildahgui bol boh jaahan tiimerhuu l baidag baisaan yah gej negiign demjij bna geed hogoohiig n goochilj baidag ym ene bol chinii archaagui shalchignasan zan bnaa ! oilgoo adilhan saihan erchuudee ted nar bol
    2008-11-22 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.131.247.130
    Bi chamd hairtai
    2008-11-22 0 0 Хариулах
  • mongol     58.142.157.200
    suhbat avragad amjilt husie iim hunii shavi yum dyylgana shuu
    2008-11-22 1 0 Хариулах
  • zochin -----     124.158.114.68
    ireeduin awarga ni tow aimgiin dawaabaatar bhaa sain barilddag yum blee Suhbat awargatai adilhan barilddag hurdan hodolgoontei huchtei ,daruuhan zaluu bj magadgui biee toochihgui bol ...amjilt husie. harin ter amgalanbaatar gedeg shawi ni bagshiinhaa hucheer zaan blsn bzdee gaduur bar buudalaar teneed ywdag manai buudald duuchin jawhlantai mon ch ih irj blee .. hachin haltar huuhen daguulcnnaa hehe
    2008-11-22 0 0 Хариулах
  • 9999     124.158.66.97
    ta daxin barildaache ard tumen tanig daxin dewjeendee gargaxig xvsch bga bxa
    2008-11-21 0 0 Хариулах
  • Зочин     121.101.177.81
    Xadam etseg shigee xar sanaatai ***** , mongol bux,mongolchuud chamaar dutaxuu??????????????
    2008-11-22 0 0 Хариулах
  • ochir     121.139.212.39
    sukhbat avargiig muulsan nohort helehed ta odoonii zuuraldsan barits songoson tamtgui barildaanaa uzee harin sukhbat avargiin uram hurts barildaan odoo jinhene uguilegdej b.a bid bie bienee hundetgej nutgarhmaargui l b.h yumsan
    2008-11-22 0 0 Хариулах
  • munhuu     202.126.92.4
    suhbataa barildaa chi martagdahne
    2008-11-21 1 0 Хариулах
  • BAYANAA     202.72.245.182
    svhbat avarga dahin davtagdahgvi buh shv
    2012-07-22 0 0 Хариулах
  • Зочин     124.158.119.122
    ta bol shildegni shu
    2008-11-21 0 0 Хариулах
  • Зар тараагч     202.170.65.79
    А. Сүхбат аварга чөлөөт бөхийн дасгалжуулагч О. Мөнхбат (Хар Мөөеө) багшийгаа сургуульдаа багшаар аваалгүй хүн муутай зан гаргажээ. УУл нь О. Мөнхбат багш нь өөрт чөлөөт бөх зааж амжилтанд хүргэсэн ачтай л хүшн дээ. Мартсан юм байлгүй дээ багынхаа багшаа. Жаахан жудаг муутай юм хийж дээ.. Тухайн үедээ Баянмөнх аварга Шонхор клубийнхээ бүх тамирчдыг О. Мөнхбатаар дасгалжуулж их амжилтанд хүрч хамаг гавьяа шагналыг нь Өөрөө авч О. Мөнхбатаа юу ч үгүйл орхисоныг маш олон хүн мэднэ дээ. Нүгэл нь нүдээр гарна да гарна.
    2008-11-21 0 0 Хариулах
  • gantulga     183.99.98.25
    chi golog mini ooroo barildaj chaddag ym uu awraga bitgii doromjlood bgaarai
    2011-04-22 0 0 Хариулах
  • Battsend     202.170.68.19
    avraga tiim muu hun yumuu
    2010-06-03 0 0 Хариулах
  • Зочин     114.31.66.70
    миний ганц шүтдэг хүн дээ. жаахан охин байхдаа юун үндэсний бөх мөх мэдэхгүй байхдаа л дэмждэг байлаа шүү дээ. Хамгийн сүүлийн барилдаанаар дэвжээндээ мөргөөд босоххд нь нулимс маань яагаад ч болохгүй их гоожиж билээ.
    2008-11-21 0 0 Хариулах
  • Зочин     121.101.177.81
    Xlaxiin ix avraguudaas xamgiin judag muutai ni shu dee.Saixan avraga ,saixan er xun baij chadsangui.
    2008-11-21 0 0 Хариулах
  • Luka     202.126.90.31
    Avraga avragaaraa tordoh gej yaridag. Xarin Suxbat avraga bol daichin xodolmor ch chanar xihceel surguulilalt barildii gesii unenxuu xusel zorigooroo avrag bolson xun. Baxarxamaar bayrlamaar saixan barildaanuudiig ni uzex saixan shu. Abriig shiidveriig xundlex xergetei. tanid amjilt xusie!
    2008-11-21 0 0 Хариулах
  • 1     202.131.247.235
    Гандангийн төв хаалганы ойролцоох 306 метр кв талбайтай амины орон сууц, жижиг үйлдвэрлэл, үйлчилгээний зориулалтаар ашиглаж болох байшинг хувьчлагдсан тохижилт бүхий газрын хамт худалдана. Тел: 99089735
    2008-11-21 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.131.225.20
    Ajiltai yavj bgaa hvnees yun ch demii yumnudu asuudiim de. T1 setgvvlch
    2008-11-21 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.131.242.19
    ZUGEER SAIHAN BARILDAAD TURUULEHGUI CH GESEN MUNKHBAT AVARGA SHIG BARAA SUREE UZUULEED YAVJ BAIJ BOLOH L BAILAA. MONGOL BUH ZUVHUN TURUULEH GEJ BARILDDAG HUMUUS BARILDDAG GAZAR BOLCHUUL NAADAMCHIN OLNOO HEN BAYASGAH YUM VE. AVARGA ARSLANGUUDAA DOOR UNAHIIG HARAAD ARD TUMEN SHOOLDOG BAYARLDAG GEJ BODOJ BAINA UU UGUIU SHUU. TA NARIIG HARJ SETGEL NI BAYSCH NAADMIIG MEDERDEG. HEDEN HEN NI MEDEGDEHGUI HUUHDUUD BARILDDAG BOLCHUUL ENE NAADMIIG UZEH AMITAN BAIHGUI BOLNO SHUU AVARGAA
    2008-11-21 0 0 Хариулах
  • Зочин     125.1.253.156
    Turuulne gej barilddag, davchaad oshigluulne gej barilddaggui. Manaihan tom bietei zalhuuchuudiig demjsen durem gargaj, heden avyastai zaluuchuudiig yu ch gui bologson doo. Ooroosoo baga jintei huntei zolgolt huleej golorsoor bgaad hoshoo shig bolchihson mangaruud end tendgui l bna sh dee. Ter darhaij derhiisen yumnuudaa haraad l baysahgui yu. Odoo Suheeg bas hov jivend hutgaj dahin barilduulah geed hereggui. Huniig heregtei tsagt ni demjij sur. Uher mongolchuudaa. Ardchilliig ch gesen. Ta nar yaj cj zutgeed ergeed olj avch chadahgui bolson hoinoo ardchillin tuhai dursaad, gal dol ni buursan heden ovgochuud bolson hoino ni ene hediig horongotei mafiin esreg tavih geed hojimdson bh bolno doo.
    2008-11-22 0 0 Хариулах
  • CHI AVRAGA BISH     88.114.49.171
    CHI AVARGA BISH !!!!!!!!DOPINGIIN XVCHIND L !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    2008-11-21 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.72.245.150
    chi heniig heleed bga *** we an
    2011-09-23 0 0 Хариулах
  • ter neg mald     61.84.109.188
    ene suhkbat avargiig har bagaas ni medne yunii chini doping hutsaj bga shu cham shig yumnuud bga bolhoor ene undesnii buh hugjihgui bgan za neg negniigee bnga doosh ni hiideg ene hun ymar saindaa zodogoo tailah be dee undesnii buhiin luiwar bulihaanaas zalhaad l uuriiguu zoliosolj bgan za ene hun odooch barildsan uzuur turuund uldeed turuuleh chadaltai hun shu za yu ene huniig sain medehgui bjiij bitgii ingej hutsaj bai za suhkbat avargaa amjilt
    2008-11-22 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.131.231.26
    alna shuu muu golog min chamag
    2008-11-21 0 0 Хариулах
  • Зочин     61.78.108.32
    Odoo avargiig barildana gevel ch buhiin urguu stadion pig duurne dee. humuusiig ch baildan daguulj baisan shuu. Odoo ch barildaan ni hevendee baigaa baihaa.
    2008-11-21 0 0 Хариулах
  • Зочин     61.78.108.32
    Suugii gants barildchaach guij baina ireh naadmaar. Saihan zodog shuudag umsuud tsoloo duuduulaad l uramtai daa. Tegeed l Garlaa...Devlee...Davlaa... geed l mun ch uramtai daa barildaanuud ni. Odoonii hedch dee zuuraldsan uharsan yamar ch ugsraa meh hiihgui ene baidlaaraa mongol boh ulam l uzegchgui bolno doo. shinechlel hiih tsag ni bolson.
    2008-11-21 0 0 Хариулах
  • fan tani....     210.117.134.39
    awragaa taniig anh 90eed ond garch irj baiahd manai ajaa tanig haraad: ene tun yum duulgah Hvv bn gj helj bj bilee, ter vyes taniig demjij unah ved tani uilj tvrvvleh ved tani ogshij blaa, bayrlla tand tsoon ch gsn heden jil mongol Bohiin torgon nogoon dewjeeg chimej bohchvvded ursulduh uram, vzegchiddee Tsagaan sariin yarih yaria, naadamiin daraah bvten jiliin dursamj ugch bjdee:) good luck tanitai uulzaj tanitai taniltsaj gar barij bsnda bayrtai bdg shvv ..........
    2008-11-21 0 0 Хариулах
  • osohoo gej     124.158.98.195
    osohoog turuuldeg naadamuud neeree uitgartai. nozoormoor, utgagui bsaan. bugd l zoos hayaj azaar barits songoj davsan. davsan gehed ch hetsuu l dee. darj unasan gsen ni iluu deer bh
    2008-11-21 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.179.20.39
    Тэгээд яадагийн. Уйдаж суухаар чи өөрөө барилдах чинь яасийн. Өнчин ишигний ч бяргүй амьтан дөө чи. Сэтгэгдлээ дахин дахин оруулдаг хүмүүст дахин дахин хариу бичих хэрэг болох юм даа.
    2008-11-21 0 0 Хариулах
  • Zochind????????     202.131.231.26
    Chi odoo teneg yumuu xaashaa yum.. Chamd golog min onchin boosnii ch chinee byar bxgui za yu,,,,
    2008-11-21 0 1 Хариулах
  • Demjigch     124.158.98.195
    A.Sukhbat... taniig zodog tailahad uilj uzsen naadmaas hoish naadam neg uitgartai bnaa daa. gehdee tanii shavi naraas negiig ni tanii oriig zalgan garch irj turgen shuurhai. uran hurts barildaanaaraa uzegch olnoo bayalruulna gedegt itgej bna. tanii amidrald az jargal husey
    2008-11-21 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.72.245.150
    svhbat awraga bo mash sain boh hur haraatai tvrgen hodoldog shiidwerleh mehig mash uran goe hiideg sain boh shvv
    2011-09-23 1 0 Хариулах
  • Зочин     203.91.112.18
    Osohoogiin turuulsen heden naadam ch uitgartai bsan shu ihenhd ni barits songoj turuulsen dee osoh bayar
    2008-11-21 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.72.245.150
    oshoo bol bulhian ihtei neg tiimerhvvl boh do gehde goe araamtai saihan boh
    2011-09-23 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.179.20.39
    Тэгээд яадагийн. Уйдаж суухаар чи өөрөө барилдах чинь яасийн. Өнчин ишигний ч бяргүй амьтан дөө чи
    2008-11-21 0 0 Хариулах
  • Зочин     121.55.76.121
    tegeed usuhuutei zaaval haritsuulah yamar shaardlaga baigaa yum be? hoyulaa l mgl-n saihan avarguud shd yumiig yaahaaraa dandaa ingedeg bainaa.
    2008-11-21 0 0 Хариулах
  • 531     202.70.34.2
    awargiin huuhduud yum duulgana shuu amjilt
    2008-11-21 1 0 Хариулах
  • bi     121.139.212.39
    ubsiin a.z Ganzorig .toviin u.h davaabaatar arhangain ts.a sanjaadamba ene 3 zaluug bi ireeduin avarguud gej boddog
    2008-11-22 0 0 Хариулах
  • Avargadaa     124.144.149.91
    Mongol bukhiin nogoon zuleg avarga tanyg min baihgui bolkhoor neg l amtgui bainaa daa. Yag l sumo-d Dagvaa baikhgui baigaa shig . Shavi nariig tani l huleej biaya
    2008-11-21 1 0 Хариулах
  • demjigch     202.131.226.98
    dawaabaatar hartsagiin barildaaniig anh tuw aimagt turuulj arsalan boldog jilees ni ehelj uzej bn. Ene hund manai jijig awargiin hudulguun hurts daichin baidal ni udruus udurt shingeed bh shig haragddag shuu. Dawchaad tugaa toirood guij bgaag ni harahad ch gesen uramtai. tsaanaa l neg daichin bgaad bgaa yum daa. Awarga taniig zodog tailj bhad ingeed Mongol buhud uzej harah yumgui boldog bjee gej bodoj bsan ch odoo tanii shawi nariig haraad uuriin erhgui baharhaj suuna. Ta bol Mongol buhiin tuuhend JIJIG SUHBAT gej tomoor bichuuleh aldartan mun shuu. tanid amjilt husey
    2008-11-23 2 1 Хариулах
  • dawaa     202.72.245.150
    dornop gowi aimaggiin ulsin harcaga cacabshir bol hvni itgel aldalgvv sain boh. ene jiliin tvpvv awsan monhbatad awraga col bish arslan col ogoh baisan ym
    2011-09-23 0 1 Хариулах
  • Зочин     202.131.0.25
    Сүхбат аварга Бүрэнбаатарыг нэг үнэн лайтай хавирч унагадаг даа. Тэр барилдаан үнэхээр санаанаас гардаггүй шүү. Чи үнэхээр сайн бөх шүү. Дахин барилдахыг хүсэж байна.
    2008-11-22 1 0 Хариулах
  • baagii     222.120.58.203
    daraagiin davaand ni sumyatai taarch barildaad delbe shiduuleed buhiin urguunii shalan deer bumbug shig oigood bosood irj bilee ter barildaan bas minii sanaanaas gardaaggui yum.Buhiin huvid yarih yumgui sain buh harin hadamiin nuluu yu uuriih ni ugiin aranshin uu heruulch chavgants shig dandaa heruul hiij yavdag ni talagddaggui yum.
    2008-11-28 0 1 Хариулах
  • Зочин     202.131.0.25
    Сүхбат аварга Бүрэнбаатарыг нэг үнэн лайтай хавирч унагадаг даа. Тэр барилдаан үнэхээр санаанаас гардаггүй шүү. Чи үнэхээр сайн бөх шүү. Дахин барилдахыг хүсэж байна.
    2008-11-22 1 0 Хариулах
  • Зочин     202.131.0.25
    Сүхбат аварга Бүрэнбаатарыг нэг үнэн лайтай хавирч унагадаг даа. Тэр барилдаан үнэхээр санаанаас гардаггүй шүү. Чи үнэхээр сайн бөх шүү. Дахин барилдахыг хүсэж байна.
    2008-11-22 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.131.0.25
    Сүхбат аварга Бүрэнбаатарыг нэг үнэн лайтай хавирч унагадаг даа. Тэр барилдаан үнэхээр санаанаас гардаггүй шүү. Чи үнэхээр сайн бөх шүү. Дахин барилдахыг хүсэж байна.
    2008-11-22 0 0 Хариулах
  • Зочин     125.1.253.156
    Manaihan tom bietei zalhuuchuudiig demjsen durem gargaj, heden avyastai zaluuchuudiig yu ch gui bologson doo. Ooroosoo baga jintei huntei zolgolt huleej golorsoor bgaad hoshoo shig bolchihson mangaruud end tendgui l bna sh dee. Ter darhaij derhiisen yumnuudaa haraad l baysahgui yu. Odoo Suheeg bas hov jivend hutgaj dahin barilduulah geed hereggui. Huniig heregtei tsagt ni demjij sur. Uher mongolchuudaa. Ardchilliig ch gesen. Ta nar yaj cj zutgeed ergeed olj avch chadahgui bolson hoinoo ardchillin tuhai dursaad, gal dol ni buursan heden ovgochuud bolson hoino ni ene hediig horongotei mafiin esreg tavih geed hojimdson bh bolno doo.
    2008-11-22 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.131.242.157
    tiimshu. minii huvid hamgiin uzuushtei, hamgiin goy , hamgiin sain barilddag minii shuteen buh bol Suhbat avarga maani yum shudee. tanid amjilt husey
    2008-11-25 0 0
 
 

САНАЛ АСУУЛГА

Та эмийн сангаар үйлчлүүлэхдээ эмийн санчийн өгсөн эмийг, жортойгоо тулгаж үздэг үү?
Нийт 1548 санал өгсөн байна.
  •  
     
  •  
     

Дээшээ