Орон нутгийн сонгуулийн дүн албан ёсоор гарлаа

"НИЙГМИЙН ТОЛЬ"

2008-12-05 09:52 GMT+8

Нийслэлийн Сонгуулийн хорооноос албан ёсоор өнгөрсөн ням гаригт нийслэлд болсон орон нутгийн сонгуулийн албан ёсны дүнг танилцууллаа. Тодруулбал, Энэ удаагийн орон нутгийн сонгуулийн ирц 65.6 хувьтай гарчээ. Үүнээс уг сонгуульд долоон намын 165 нэр дэвшигч, 42 бие даагч оролцсон аж. Харин Сонгинохайрхан, Чингэлтэй, Баянзүрх гэсэн ирц хүрээгүй гурван дүүрэгт таван намаас 314 нэр дэвшигч, 49 бие даагч оролцсон юм. Мөн Баянзүрх дүүргээс НИТХ-д нэр дэвшигчдийн нийт авсан саналаар МАХН-ын зургаан нэр дэвшигч ялсан байна.

Сонгинохайрхан дүүргийн есөн мандатын наймыг МАХН, нэг суудлыг Ардчилсан нам авчээ. Тэгвэл Баянгол дүүргийн таван мандатыг МАХН, нэг суудлыг Ардчилсан нам, Сүхбаатар дүүргийн дөрвөн суудлыг МАХН, хоёрыг нь Ардчилсан нам авсан аж. Мөн Хан-Уул дүүргийн хувьд таван суудлыг Ардчилсан нам, нэгийг нь МАХН авсан бол Багануур, Багахангай, Налайхын гурван мандатыг МАХН эзэлсэн байна. Түүнчлэн нийт45 мандатын 36-д нь МАХН "эзэн суусан" бол есөд нь Ардчилсан нам ялалт байгуулжээ.

Дүүрэг
Тойрог
Нэр дэвшигчийн эцэг /эх/-ийн болон өөрийн нэр
Намын харъяалал
1
Баянзүрх
1
1
Тогмид Гантөмөр
МАХН
2
2
Ганболд Ганбаяр
МАХН
3
3
Хурц Оюунцэцэг
МАХН
4
2
1
Мягмаржав Ганбаатар
МАХН
5
2
Дашзэвгэ Амарбаясгалан
МАХН
6
3
Бат-Очир Пүрэвжав
МАХН
7
3
1
Бэгзжав Мөнхбаатар
МАХН
8
2
Батмөнх Төмөрчулуун
МАХН
9
3
Цэгмэд Болд
МАХН
10
Баянгол
4
1
Салдан Одонтуяа
АН
11
2
Лувсандаш Амгалан
МАХН
12
3
Ванчигдорж От-гондэмбэрэл
МАХН
13
5
1
Пүрэвдорж Цогтбаатар
МАХН
14
2
Жамбал Ганбаатар
МАХН
15
3
Аюурзана Баянмөнх
МАХН
16
Сонгинохайрхан
6
1
Ломбо Эрхэмбаяр
АН
17
2
Долгорсүрэн Сумъяабазар
МАХН
18
3
Дагва Баярсайхан
МАХН
19
7
1
Батбаяр Ундармаа
МАХН
20
2
Батжаргал Батзориг
МАХН
21
3
Батсүрэн Бямбадорж
МАХН
22
8
1
Түдэв Билэгт
МАХН
23
2
Цогт-Очир Анандбазар
МАХН
24
3
Лхүндэв Найдан
МАХН
25
Сүхбаатар
9
1
Даваа Нямхүү
АН
26
2
Пүрэвдорж Хангал
МАХН
27
3
Наваан-Юндэн Оюундарь
МАХН
28
10
1
Цэдэнбал Цогзолмаа
МАХН
29
2
Гаравсүрэн Идэрмаа
МАХН
30
3
Дашжамц Баттулга
АН
31
Багахангай,
Багануур
Налайх
11
1
Батсүх Саранчимэг
МАХН
32
2
Бүдүүн Баяндэлгэр
МАХН
33
3
Нансал Тавинбэх
МАХН
34
Хан-Уул
12
1
Пүрэв Батчимэг
АН
35
2
Халтмаа Баттуул
АН
36
3
Бямба Ариунболд
АН
37
13
1
Эрдэнэ-Очир Тамир
АН
38
2
Бямбасүрэн Энх-Амгалан
МАХН
39
3
Даваадорж Ганболд
АН
40
Чингэлтэй
14
1
Гомбосүрэн Мөнхбаяр
МАХН
41
2
Лхагвасүрэн Одхүү
МАХН
42
3
Даваагийн Ганболд
МАХН
43
15
1
Самдан Нямдаваа
МАХН
44
2
Дамжин Бат-Эрдэнэ
МАХН
45
3
Батсүх Баярмагнай
МАХН

ХОЛБООТОЙ МЭДЭЭ

АНХААР! Та сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууныг баримтална уу. Ёс бус сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй. Мэдээний сэтгэгдэлд GoGo.mn хариуцлага хүлээхгүй.



НИЙТ СЭТГЭГДЭЛ 81 Их хариулттай Их таалсан
  • Баавар     124.127.42.187
    хэлээд зөв бичээд сурчих!!!! дүүрэн алда!!!
    2012-12-03 0 0 Хариулах
  • s     203.194.117.250
    max namiig harjal baidaa bid nii amidral ulmal muudah baih da hairan 4 jil
    2008-12-07 0 0 Хариулах
  • Зочин     74.62.166.210
    huuy end MAXH iig umuursun barag gants ch COmment Alga.. Ene yug helnem be?
    2008-12-08 0 0 Хариулах
  • humuus     124.158.79.156
    MAHN CH BAI AN CH BAI BUGD TURINN ERHIIG BARIJ CHADAAGUI UUDGUII AMITAD. BUGD NOWSHNUUD.
    2008-12-08 0 0 Хариулах
  • a     203.194.117.250
    ee mongol chuu daa bid ingeel baidagtaal baigaad baih uu bid arail bish bn aa
    2008-12-07 0 0 Хариулах
  • shudarga zaluu     124.158.98.61
    BZD-gt setguulc ganzorig yalsan gesen.daana c namuud novshirson bna lee.
    2008-12-07 0 0 Хариулах
  • Газар дуудна     202.170.81.162
    Хотийн төвд, А зэрэглэлийн бүсэд, төв зам дагуу байршилтай, хувьчлагдсан газар дуудлагаар худалдана. Дуудлага худалдаа 12-р сарын 11-ний Пүрэв гарагт 10:00 цагаас болно. Оролцогчдын материалыг 12-р сарын 10-ны 18:00 цаг хүртэл хүлээн авна. Дэнчин 17,750,000 төгрөг. Дэлгэрэнгүй мэдээллийг 95691758, 95866756, 95684728 утсаар лавлана уу. Бүх төрлийн дуудлага худалдааны "БТДХ" компани
    2008-12-07 1 0 Хариулах
  • Зочин     124.158.66.209
    Xalxyyd ta nar yag yu xiisen be Dandaa urbaj sharvaj yabsan bizdee Oiraduud bol dandaa Mongoliin tusgaar togtnoliin toloo temtcej yabsiim Unuudur ta nar turuu yaj barij baigaagaa xardd Xerbee oiraduud tur baribal Mongol ulsiig dorxnoo xugjyylne Xalxuud xezeeneesee nair naadamd durtai zalxuu xymyys
    2008-12-07 0 0 Хариулах
  • H     124.158.68.4
    Unuudur uvschuud tur baina. Jishee ni Hujaagiin agent Nyamka baina. Iim bolohoor Mongol uls uudluhgui baina.
    2008-12-07 0 0 Хариулах
  • Зочин     124.158.96.202
    Gundalai ooroo l xujaagiin agent baix
    2008-12-07 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.5.199.9
    Сүхбаатар дүүргийн 8-р хороонд бүртгэлтэй 30 шахам жил амьдарч байгаа манайд сонгуулийн үнэмлэхийг өмнө нь гуйлгаж байж өгсөн энэ удаа бас л өгсөнгүй. Ямар учиртай байдаг юм болоо.
    2008-12-07 0 0 Хариулах
  • UBS     124.158.115.51
    Ene buh samuun, budilaan, buruu uls tur UBS-aas uudeltei. UBS-uud bol mash zevuun humuus. Tednii dundaas yamar udirdagchid tursuniig uzvel ihenh ni Mongolii esreg humuus baidag. GALDAN haan Halhiig unsen tovrog bolgoj, olon humiig hyadaj Halhiin tusgaar togtnoliig ustgasan. Halimag Dambiijaa Mongoliin tusgaar togtnold notstoi ayul uchruulj baisan. TSEDENBAL Halh Mongoliin nutgiig Orost beleglesen, bur Halhiig Orosiin muj bolgoyo gej baisniig tuuh martaagui. Nyamdorj Mongol Ulsiin esreg hytadiin tagnuul hiij baisan. Odoo ch ajillasaar bui. Ted neg iimerhuu l uls daa.
    2008-12-06 0 0 Хариулах
  • Zevuun zevuun     122.104.70.229
    Muusain derved bayad,torguud gesen yastanguud hezee ch ih undestnii deer garch chadahgui, ta nar tom setgej chadahgui. Harin yaj muu argaar hunii deer garah ve gedgee l bodood yavj bval bolloo. Yun ter barih. ta narin hiideg ajil bish.
    2008-12-06 0 0 Хариулах
  • baruun aimag     123.109.177.179
    baruun aimgiin mgl-oor zov yarij chaddaggyi novshnuudaa avaad ter UVS-aa ochij hogjyyleechee Nyamdorj tergyytei novshnuudaa.ter UVS-D CHINI HYN YLDSEN YUM UU. ULAANBAATARAAR dyyren sonin ayalgatai nohdyyd... hel yaria ni oilgogdohgyi hetsyy b.a
    2008-12-06 0 0 Хариулах
  • Hahaha     124.158.115.51
    Umhii Durvuduudiig Uvsruu bis Halimag Orosruu yum uu Xinjanruu ni huuh heregtei. Uvs chini yag ch Oiradiin nutag bish. Halhuudaa ev negdeltei baiay!!!!!!!!!! Bid negdeltei baival yu ch geed bidniig surj chadahgui. Bid chini Asashyoru avarga shig huchirheg erchuudtei jinhene Mongol tsusnii humuus shuu. 300 jil Manj, Orosiin darlald, Tuvdiin nuluund avvtaj denduu dooshoo orloo. Odoo sereh tsag ni irsen. Bid hugjij, eh ornoo hugjuulj tusgaar tognoloo hamgaalj chadah humuus shuu!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    2008-12-06 0 0 Хариулах
  • Зочин     203.34.37.192
    MAXH SUNUHGUI EEEEEE. BUU GORIDOTSGOO!!!!!!! HARIN CH ULAM MANDAN BADARNA ZA!!!! ARCHAAGUI AH-g HEN SONGODOG YUM BE???? YALAGDAJ CH SURAAGUI MALNUUD!!!!
    2008-12-05 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.131.226.56
    chi muu bas neg avilgach baih shiv! ingej olson mungo yum boldoggui yum. araas ni haramsah tsag irnee!!!!
    2008-12-05 0 0 Хариулах
  • Зочин     124.158.97.138
    Энэ дарга нэртэй шуналтангууд идэж ер ханахгүй юм аа. шуналд хязгаар байдаггүй бололтой. Бадамжунай,Энхболд ер нь бүгд дээ. Улаанбаатарын бүгд газрыг худалдаж идээд ч ханахгүй юмаа. та нарыг бурхан шийтгэнэ дээ. Угаасаа ч одоо шийтгэгдээд эхэлсэн .та нарыг хүндлэх хайрлах ч хүн байхгүй.Тэнэг хүүүхдүүд чинь бас та нар шиг мөнгөөр ч эцэг эхээ солихоос буцахгүй хүмүүжилтэй,багаасаа та нарын бузар булайг харж сонсож өссөн болохоор.Арга ядахдаа өөрсдөөсөө зайлуулах гэж гадаад руу бидний монголын мөнгөөр зайлуулдаг биз дээ.
    2008-12-05 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.131.232.73
    Энд Сонгуулийн үйл ажиллагаа хэрхэн явагддаг, түүнээс ямар дүгнэлтэнд хүрсэн талаар нэгэн зочин сэтгэгдлээ бичсэнд талархал илэрхийлье. Энэ бол үнэхээр хэцүү, бүдүүлэг арга технологи гэдэг нь нэгэнт тодорхой болсныг бид бүгд 2000 оноос эхлэн явагдсан бүх сонгуулиудад харагдах болсон. Энэ арга технологийг төр барьж байгаа МАХН мэддэг бөгөөд үүнийг өөрчлөх ямар ч сонирхол тэдэнд байхгүй, учир нь хэрвээ энэ арга технологийг одоогийн Компьютерийн эрин зуунд цахим хэлбэрт шилжүүлэн өөрчилсөн тохиолдолд МАХН Монголын улс төрийн тавцангаас арчигдан хаягдана. Иймээс эд нарт хуучин арга технологи нь Сонгуулийг будлиантуулах, сонгогчдыг залхаах, Сонгуулийн хороонд ажиллаж байгаа хүмүүсийг эргүүтүүлэх зэрэг олон талын ашигтай учраас МАХН болон эрх баригчдад шинэчлэх ямар сонирхол байхгүй ээ. 2 сая хүнтэй Монгол Улсынхаа иргэдийн сонгуулийн саналыг тоолж чадахгүй хэд хонолоо, 200 сая хүнтэй Америк Улс мргэдийнхээ сонгуулийн саналыг хэдэнд цагт тоолов гэдгийг харьцуулаад үзээрэй.
    2008-12-05 0 0 Хариулах
  • Зочин     124.158.112.96
    Hu namiinhan ihenh n Hujaa nar baina.Chingeltein Ganbold hujaa odoo boliochee ichne gej baihgui
    2008-12-05 0 0
  • Зочин     202.131.232.73
    Энд Сонгуулийн үйл ажиллагаа хэрхэн явагддаг, түүнээс ямар дүгнэлтэнд хүрсэн талаар нэгэн зочин сэтгэгдлээ бичсэнд талархал илэрхийлье. Энэ бол үнэхээр хэцүү, бүдүүлэг арга технологи гэдэг нь нэгэнт тодорхой болсныг бид бүгд 2000 оноос эхлэн явагдсан бүх сонгуулиудад харагдах болсон. Энэ арга технологийг төр барьж байгаа МАХН мэддэг бөгөөд үүнийг өөрчлөх ямар ч сонирхол тэдэнд байхгүй, учир нь хэрвээ энэ арга технологийг одоогийн Компьютерийн эрин зуунд цахим хэлбэрт шилжүүлэн өөрчилсөн тохиолдолд МАХН Монголын улс төрийн тавцангаас арчигдан хаягдана. Иймээс эд нарт хуучин арга технологи нь Сонгуулийг будлиантуулах, сонгогчдыг залхаах, Сонгуулийн хороонд ажиллаж байгаа хүмүүсийг эргүүтүүлэх зэрэг олон талын ашигтай учраас МАХН болон эрх баригчдад шинэчлэх ямар ч сонирхол байхгүй ээ. 2 сая хүнтэй Монгол Улсынхаа иргэдийн сонгуулийн саналыг тоолж чадахгүй хэд хонолоо, 200 сая хүнтэй Америк Улс иргэдийнхээ сонгуулийн саналыг хэдэнд цагт тоолов гэдгийг харьцуулаад үзээрэй.
    2008-12-05 0 0
  • az     202.72.243.133
    GER BUL,ALBAN BAIGYYLAGA ANGI HAMT OLOND VENUS CAFE SHINE JILD ZAORIYLJ 35-45 HUNI BAYARIN ZAHIALGA ABNA.YTAS 88001916 327496
    2008-12-05 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.131.232.67
    ard tumnii sanaliig jinhene luivardaj avdag ym bilee naaduul chin . songuulid yalahiin toloo arai denduu bid nariig doromjilj bdag. buhel buten suljee uusgej ajiltsgaadag l ym bnlee
    2008-12-05 0 0 Хариулах
  • MAXH.ii gishuun     147.9.226.11
    MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei!
    2008-12-05 0 0 Хариулах
  • tsetseg     202.70.40.18
    MAXH mandatugai!MAXH mandatugai!MAXH mandatugai!MAXH mandatugai! MAXH mandatugai!MAXH mandatugai!MAXH mandatugai!MAXH mandatugai! MAXH mandatugai!MAXH mandatugai!MAXH mandatugai!MAXH mandatugai! MAXH mandatugai!MAXH mandatugai!MAXH mandatugai!MAXH mandatugai! Bidnii aav eej emee ovoo ene namaar humuujsen.mongold ardchilal garlaa geed ardchilal jinhene utgaaraa hugjuuleh uhamsar manaihand baihgui.Mongolchuud bugd ijil.Bugd hudlaa shdee.Hen ni ch garsan adil.
    2008-12-05 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.131.226.56
    novshiin hujaa chini haanaas garaad irvee! ta nar bur manai toriig mungoor businuulj duuslaa shuu! Avilga avsaar baigaaad ene MAXH buur tsagaandaa garsan bn lee. odoo toriin alban haagchiin suudal shalguuraar bish MAXH-iin uniin tarifaar bolson tsag shdee. DAHIAD 4 JIL ENE TARIFAARAA BAINA GEJ BODOHOOR BOOJ UHEH NI EE! Muusain luuhaanuud manai heden deeguur alban tushaaltanuudiig huuheneer baisnaa mungoor hodolgodog bolson bn lee!!!!!!!!!! MAXH-nd helehed ta nariin avsan avilganii tsaana manai urd horshiin toriin bodlogo nuugdaj baigaa shuu! Eniig l sanaj yavbal... 4 jil ih hugatsaa shuu!
    2008-12-05 0 0 Хариулах
  • BKKKLLL     202.170.94.47
    En bol ard tumnii songolt soyolni nuhud ene deer yanj bureer yariad nemergui
    2008-12-05 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.131.226.56
    novshiin hujaa chini haanaas garaad irvee! ta nar bur manai toriig mungoor businuulj duuslaa shuu! Avilga avsaar baigaaad ene MAXH buur tsagaandaa garsan bn lee. odoo toriin alban haagchiin suudal shalguuraar bish MAXH-iin uniin tarifaar bolson tsag shdee. DAHIAD 4 JIL ENE TARIFAARAA BAINA GEJ BODOHOOR BOOJ UHEH NI EE! Muusain luuhaanuud manai heden deeguur alban tushaaltanuudiig huuheneer baisnaa mungoor hodolgodog bolson bn lee!!!!!!!!!! MAXH-nd helehed ta nariin avsan avilganii tsaana manai urd horshiin toriin bodlogo nuugdaj baigaa shuu! Eniig l sanaj yavbal... 4 jil ih hugatsaa shuu!
    2008-12-05 0 0 Хариулах
  • humuus     124.158.79.156
    mongolchuudaa ta nar bugd yalzarsan turiin dor amidarch bn.hereldeheee boliod tur zasgaa erguuley.76-g bugdii buudval bid hugjinu.
    2008-12-05 0 0 Хариулах
  • Хотын мэр     202.131.235.74
    Нийслэлийн Мэр залуу эрч хүчтэй,шинэ хүн байх естой.Билэгт дарга сайхан симбол л шүү дээ.Ажил хийдэг зоригтой дайчин хүнээр хотыг удирдуулья.УЛААНБААТАРЧУУДАА..
    2008-12-05 0 0 Хариулах
  • aziin dugaaruud     202.180.218.243
    skyphonii 9600-4848, 9601-4848 hos aziin dugaar hamtad n shuud 250.0d ugluu, 2009 onii 2 sar hurtel erhtei. bisness erhlechid, hairtai hosuud bolon naiz nuhduud hosoor n barival unen sak dugaar shuu. sonirhson hun daraah utsaar holboo barina uu? 9664-4848
    2008-12-05 0 0 Хариулах
  • zochin     124.158.75.6
    Hotiin darga setgelgee saitai zaluu hun boloosoi hen yalah n hamaa alga
    2008-12-05 0 0 Хариулах
  • Зочин     119.40.100.26
    Er ny MAHNaminn danstai hariutssan irgedee burtgej chaddagui undsen ajil aa hiij chaddagui buh horoonii Zasag darga nariig solimoor yum aa. Ted nariin hooloo olj iddeg gol arga ny deerees zahialgataigaar irgdeiin burtgeliig sanaataibudliantuuldag humuus baih yum iim baihad yun shudaraga songuuli ve BUGDIIG NY ZAILUULAKH HEREGTEI
    2008-12-05 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.131.242.156
    MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei!
    2008-12-05 0 0 Хариулах
  • Bayar MAXH     202.72.242.132
    Er ni S.Bayariin ner hund mash ih unaj baina. Arga ch ugui biz. Uls oron hund hetsuu baihad hiisen yum yu ch alga. Benzinii une ch buudaggui. Nooluur, atriin 3-r ayan ch dashiin shog bolood ungruv bololtoi. Heden malchin amia horloloo.Odoo huraasan taria ni yalzaraad shatah geed baina gesen. Bas heden tariachin amia horlohchih vii dee. Gemt hereg, hunii naimaa ch zamaa aldlaa. Nuguu deg juram gej orildog Nyamka ch tag. Muu Baasangaar 14 honog horih shiv dee. Ingehed S.Bayar gedeg hun amid l baidag baigaa daa.
    2008-12-05 0 0 Хариулах
  • бор халзан хонь     202.70.45.123
    та нар манай намд ор. маай маай тэгээд сонгуульд ороод л гараад ирнэ. маай майй бор халзан хониос
    2008-12-05 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.131.242.156
    MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei!
    2008-12-05 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.131.225.244
    Би МАХН-даа хайртай. Та бүхэн бол үнэхэээр шударга сайхан улсууд. Эх орныхоо төлөө ихийг хийж байгаа. Ард түмэн бид чинь та нарынхаа л хүчинд эрүүл сайхан нийгэмд унах унаа, өмсөх хувцас, хорогдох байртай амьдарч байна. Ийм сайхан удирдагч нартай байгаадаа сэтгэл хангалуун явдаг юм шүү. Дахин дахин сонгуульдаа амжилттай ялж биднийгаа баярлуулж байхын өлзийтэй ерөөлийг өөд өөд нь өргөн дэвшүүлье
    2008-12-05 1 0 Хариулах
  • Hi     202.72.242.132
    Bi ch bas MAXH namdaa hairtai. Manai aav MAXH-iin tom tushaaltan, turiin alban haagch. Bi aaviinhaa avsan avilgaar mun ch saihan amidarch baina daa.
    2008-12-05 0 0 Хариулах
  • хэн ч яахав     112.72.12.25
    чи болиоч чи яаж ч байсан махн биш. аав чинь ажилдаггүй. ъ
    2013-01-26 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.131.242.156
    MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei!
    2008-12-05 0 0 Хариулах
  • AN     202.72.242.132
    AN sain baina. 2004 ond irts sain baihad 1 suudal avsan. Tegvel odoo irts muu baisan ch 9 suudal avchee. MAXH luivar hiisen l baij taaraa. Gevch 9 suudlaa aldsan baina. Ene ni MAXH ner hund unasaniig haruullaa.
    2008-12-05 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.131.242.156
    teneg huduunii yamaanuud ta nart bayr hurgey ideh hoolgui baijiij aluurchin hu namd sanalaa ugsund ta nar saihan amidaranldaa muu baasnuud. bas deerees ni hu namiinhan chaddag gants argaa hereglesen ni todorhoi l doo. MAXH sunutugei
    2008-12-05 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.131.244.10
    teneg yalzarsan uhjiisan MAXH
    2008-12-05 0 0 Хариулах
  • kAiL     202.131.232.67
    Би МАХН-даа хайртай. Та бүхэн бол үнэхэээр шударга сайхан улсууд. Эх орныхоо төлөө ихийг хийж байгаа. Ард түмэн бид чинь та нарынхаа л хүчинд эрүүл сайхан нийгэмд унах унаа, өмсөх хувцас, хорогдох байртай амьдарч байна. Ийм сайхан удирдагч нартай байгаадаа сэтгэл хангалуун явдаг юм шүү. Дахин дахин сонгуульдаа амжилттай ялж биднийгаа баярлуулж байхын өлзийтэй ерөөлийг өөд өөд нь өргөн дэвшүүлье. хэхэ сда гэж
    2008-12-05 0 0 Хариулах
  • kAiL gene uu?     202.131.226.56
    Avilgachin gej bgaa yum u? iim ugiig minii duu avilgachinguud l heldeg baih. Chinii unaj bgaa unaa, amidarch baigaa baishin chini avilgalaas l oloo bizdee? chi tsalingaaraa olson l gej bitgii heleerei! avilgalaa ali namaar davsaldag be? bor zurheeree zutgedeg businessmanuud, ard tumen maani unaagui, bairgui amidardagiig medehgui yu? iimerhuu byalduuch nuhduudiig bid egneeneesee gargamaar bn aa! HUMUUSEE BID YAMAR OLON AVILGACHDIIN DUND AMIDARCH BN AA? ENE SONGUULI TER TOOG GARGAAD BAIH SHIG BN!
    2008-12-05 0 1 Хариулах
  • Зочин     119.40.100.26
    Chi yu hiideg yaj amydardach baigaag medehgui lav l Ulaan Bud Enhbayar shig amydraagui baigaa baih tiim baij byalduuchilsan balair unertei iim zuil bicheed chi yu hojih yum be huurhii miny dee chi ch boloogui baina daa yana daa chji miny yaj tsaashaa amydarna daa
    2008-12-05 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.131.242.156
    teneg huduunii yamaanuud ta nart bayr hurgey ideh hoolgui baijiij aluurchin hu namd sanalaa ugsund ta nar saihan amidaranldaa muu baasnuud. bas deerees ni hu namiinhan chaddag gants argaa hereglesen ni todorhoi l doo. MAXH sunutugei
    2008-12-05 0 0 Хариулах
  • Зочин     124.158.68.69
    MAXH bayr hurgie
    2008-12-05 0 0 Хариулах
  • MAXH sunutugei!     202.131.242.156
    MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei!
    2008-12-05 0 0 Хариулах
  • Зочин     201.246.127.177
    MAXH-iihand bayar hurgie, odoo ene ardchilaliinhan yu gej gonshignoh bol doo
    2008-12-05 0 0 Хариулах
  • Зочин     119.40.100.26
    3. Засаг даргын гаргаж өгсөн худлаа үнэн сонгогчийн нэрсийн жагсаалтыг нэрсийн хавтгайд дахин 2 хувь хуулах, бичих мөн ( Бүр хэдэн мянган хүний нэр хаяг үнэмлэх, регистрийн дугаар гээд ) санал хураалт дуусаад саналын хуудас тоолох гэж хэсгийн хорооны ажилтнуудын үйл тамыг үзсэн ажил нэг байна. Үүнийг мэдээлэл компьютерийн эрин зуунд амьдарч байж арай ч дээ гэхээр зохион байгуулсны учрыг цаасан дээр хүснэгт хийж мөнгө олдог хэсэг хүнд л зориулсан ажил гэж ойлгохоос өөр ойлголт төрсөнгүй. Ингэж илүү, хэнд ч хэрэггүй шахуу технологоор нэрсийг дахин дахин гараар хуулж гараар тоолж багйаа цагт сонгуулийн ажил үр дүнтэй будлиангүй байх үндэслэл харагдахгүй байна.
    2008-12-05 0 0 Хариулах
  • Зочин     119.40.100.26
    4. Монгол Улсын үндсэн хууль Сонгуулийн тухай хуульд зааснаар 18 насанд хүрсэн иргэн бүр сонгох эрхтэй. Гэтэл дээр дурьдсан сонгууль зохион байгуулах технологи бүртгэлийн гажуудалтай үйл ажиллагаанаас болоод Монгол Улсын нутаг дэвсгэрт байга хирнээ сонгуульд оролцох эрхээ шууд хасуулж байна. Хөдөө явсан, эмнэлэгт байгаа, өөр газар амьдарч байгаа гэсэн шалтгаанаар. Гэтэл энэ хүн Монголдоо л байж байгаа шүү дээ. Сонгуулийн ирцийг гаргахдаа бас хууль зөрчиж байна гэж би үздэг юм. Сонгуулийн эрх бүхий бүх сонгогч сонгогчийн суурь тоонд багтах ёстой. Гэтэл гар дээрээ сонгогчийн үнэмлэх авсан тоогоор сонгогчийн суурь тоог авч байгаа нь өөрөө хууль хууль зөрчсөн асуудал юм.
    2008-12-05 0 0 Хариулах
  • Зочин     119.40.100.26
    5. Ингэж гар ажиллагаатайгаар нэрсийг дахин дахин хуулж бичиж, тоолж байгаа нь сонгуулийн үр дүнг хэн нэгнээс хамаарлгүйгээр үнэн зөв тоолж явуулах ямар ч үндэслэл алга. Хүн гэдэг чинь " бензин тосоор" ажилладаг техник биш учраас ядрах, үүрэглэх, өөрийгөө хянах чадвараа алдах гэх мэт зүйлс байнга гардагийн улмаас бичилт тооллого дээр алдах олон зүйл ажиглагдаж байна. Сонгуулийн хэсгийн хороодод худал мэдээлэл гаргаж өгсөн анхан шатны бүртгэлийг хийсэн засаг дарга нар болон бусад хууль зөрчиж буй албан тушаалтнуудад хариуцлага тооцож байгаа зүйл алга. Дуртай үедээ дуртай тоогоо гаргаж өгөөд л сууж байдаг ийм хорооны засаг дарга нар байгаа цагт сонгууль будлиангүй болно гэдэгт найдах хэрэггүй юм байна. Иймээс сонгуулийг үнэн зөв богино хугацаанд явуулна гэвэл 1. Хууль эрх зүйн орчиноо сайтар өөрчлөх 2. Иргэдийн бүртгэл мэдээллийг нэгдсэн цахим сүлжээнд оруулах 3. Сонгуулийг цахим аргаар явуулах. 4. Иргэдийг хаана байгаагаас нь үл хамаарч бүгдийг нь сонгуульд хамруулдаг болгох.
    2008-12-05 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.131.242.156
    MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei!
    2008-12-05 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.131.242.156
    teneg huduunii yamaanuud ta nart bayr hurgey ideh hoolgui baijiij aluurchin hu namd sanalaa ugsund ta nar saihan amidaranldaa muu baasnuud. bas deerees ni hu namiinhan chaddag gants argaa hereglesen ni todorhoi l doo. MAXH sunutugei teneg huduunii yamaanuud ta nart bayr hurgey ideh hoolgui baijiij aluurchin hu namd sanalaa ugsund ta nar saihan amidaranldaa muu baasnuud. bas deerees ni hu namiinhan chaddag gants argaa hereglesen ni todorhoi l doo. MAXH sunutugei
    2008-12-05 0 0 Хариулах
  • Зочин     133.19.126.5
    Uneheer iim olon teneguud dund bid amidraad bgaa muu??? Esvel bugdeeree Hu namiin hulgaich nar bolchood argaa olchihson, evteihen hugaildag bolchood bhad mani met ni medehgui uls eh oron ene ter geed tenegteed hulgaich nariin toloo zovood yavaa yum uu ??????
    2008-12-05 0 0 Хариулах
  • Зочин     119.40.100.26
    Cham shig urvagch Ardchilaliin unet zuilsiig meddegui malnuud Mongold duurlee
    2008-12-05 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.131.242.156
    teneg huduunii yamaanuud ta nart bayr hurgey ideh hoolgui baijiij aluurchin hu namd sanalaa ugsund ta nar saihan amidaranldaa muu baasnuud. bas deerees ni hu namiinhan chaddag gants argaa hereglesen ni todorhoi l doo. MAXH sunutugei
    2008-12-05 0 0 Хариулах
  • Зочин     133.19.126.5
    Uneheer iim olon teneguud dund bid amidraad bgaa muu??? Esvel bugdeeree Hu namiin hulgaich nar bolchood argaa olchihson, evteihen hugaildag bolchood bhad mani met ni medehgui uls eh oron ene ter geed tenegteed hulgaich nariin toloo zovood yavaa yum uu ??????
    2008-12-05 0 0 Хариулах
  • Зочин     201.246.127.177
    ene ardchilsan namiin ner barisan ******nart sanalaa ogoogui ni zov bna,
    2008-12-05 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.131.2.158
    lag songuuli uguh geed ochson chin songogchiin unemleh baihgui ugch bolohgui gedeg baiga. yagad yum be gej asuula. irj avah bsan genee. bi irj avahguie. hurgej uguh yostoi shuude gesen chin tegvel odoo oroitson genee. bas minii ner songuuli uguh humuust baihgui geh yum. bi uul n ehnii songuulid n ugsun l yumsan. songuuli bol shal hudlaa sanagdsan. za yahav bi uguh durtaida bish lde. buh yum nom yosooroo baih heregtei l gej bodoj bna. bi ugsun ch yaalaa baisan ch yaalaa. songuuliin dung harsan chin ter chigere mahn baih yum. humuus uneher mahnd uguud bgamu mahnd ajillad bna u? 25 nastai irgeni huvid bi mahng jaahan demjdeg bsan. arai l bish yuma. ehnii oron nutag deer ardchilsan namd uglu. tegsen erts n hursengui. yag unenig helhed uneher ene hund ugiydu gesen hun baihgui l bna le. ene udaa ugsun bol duurgiinhyg uhuuled hotynhd ardchilsand ugiy gej bodson chin uguulsengui. odo yahavde. eh orondo setgel hangalun amidarch uzehsen goy bdag baihda.
    2008-12-06 0 0 Хариулах
  • zochin     220.51.158.108
    uvaigui avilgalchidiig toroos zailuulah ymsan eronhiilogchoosoo avhuulaad steverleg ch ni hurtel utagaa aldsan nam ............gutarchiin
    2008-12-05 0 0 Хариулах
  • Зочин     119.40.100.26
    Миний бие УИХ, Орон нутгийн сонгуулиудын үеэр ажиглагч, хэсгийн хорооны нарийн бичгийн даргаар энэ хавар, зун, намаржингаа ажиллаж бараг СОНГУУЛЬЧИН гэж хэлж болох мэрэгжил эзэмшив. Ажиллаж байх хугацаанд дараахи дүгнэлтэнд хүрлээ. Үүнд: 1. Цаашид Монгол улсад сонгууль, ямар ч системээр явагдсан Үндсэн хуулиар олгогдсон сонгох эрхээ сонгууль өгөх эрх бүхий иргэн эдэлж чадахгүй юм байна. 2. Цаашид иргэний шилжилт хөдөлгөөний бүртгэлийг үнэн зөв гаргаж чадахгүй юм байна. 3. Сонгуулийн санал хураалтын дүнг богино хугацаанд алдаагүй гаргаж чадахгүй юм байна. 4. Сонгуулийн тухай болон Иргэний бүртгэлийн тухай хуулийг дагаж мөрдөх боломжгүй юм байна. 5. Сонгууль будлиангүй болох хууль эрх зүйн болон бусад үндэслэл алга
    2008-12-05 1 0 Хариулах
  • Зочин     119.40.100.26
    Учир нь: 1. Одоо ажиллаж буй / аль намын харьяалалтай ажилтан вэ гэдэг надад сонин биш байна / хорооны Засаг дарга, хэсгийн ахлагч нар гэсэн төрийн алба залгуулж буй хүмүүс ажилдаа үнэхээр хайнга хандаж байна. Өөрсдийн харьяа нутаг дэвсгэрт амьдарч буй хүмүүсээ хаанаа байгааг нь ч үнэн зөв гаргаж өгч чадахгүй байна. Хавраас хойш 3 сонгууль боллоо. Гэтэл шилжилт хөдөлгөөнийг нь бүртгэж чаддаггүй, гаргаж өгсөн оршин суугчдын тоо нь хоорондоо асар их зөрүүтэй. Хаягаараа амьдарч буй сонгууль өгөх эрх бүхий иргэнийг байхгүй гэж, хаягаараа огт амьдардаггүй хүмүүсийг байгаа гэж гаргаж өгдөг. За тэр хаягийн бүртгэл, иргэний үнэмлэхний дугаар, регистрийн дугаар, овог нэр худлаа бичих бол наад захын "энгийн" үзэгдэл болсон юм байна. Энэ үйлдүүд нь санаатай санамсаргүй алин болохыг таах гэж оролдолгүй ганцхан дүгнэлт хийхэд Засаг даргын ажил үүргийн хуваарьт байдаг иргэдийн шилжилт хөдөгөөн бүртгэлийг хариуцан хийх үүргээ 100 түүнээс дээш хуваарь биелүүлдэггүй юм байна. Нэр зааж хэлэхэд СБДүү
    2008-12-05 1 0 Хариулах
  • Зочин     119.40.100.26
    ргийн 16-р хорооны засаг дарга Золжаргал гэж хүн байна. Засаг даргаар 2 жил ажиллаж байгаа, төрийн албан хаагчийн тангараг өргөөгүй болохоор иймэрхүү байдлаар албандаа ханддаг юм болов уу. Дараалсан 3 сонгуульд гаргаж өгсөн иргэдийн бүртгэл нь хоорондоо маш их зөрүүтэй. Энэ бүх зүйлээс болоод сонгуулийн хэсгийн хорооны ажилтнуудад хүндрэл учирч эхэлдэг юм байна. Юун сонгогчийн үнэмлэх бичиж тараах вэ, ноён Засаг даргын хийсэн болсон " балиар" бүртгэлийн ажлыг цэгцлэх гэж цаг зав, нервээ барж эхэлдэг юм байна. Иймэрхүү харъяа хорооныхоо иргэдийг бүртгэж хянаж чаддагүй орон тооны бөглөөс болсон "амьтад" байгаа цагт сонгууль будлиангүй болох үндэслэл алга байна.
    2008-12-05 0 0 Хариулах
  • Зочин     133.19.126.5
    Uneheer iim olon teneguud dund bid amidraad bgaa muu esvel bugdeeree Hu namiin hulgaich nar argaa olchihson evteihen hugaildag bolchood bhad mani met ni medehgui uls eh oron ene ter geed tenegteed hulgaich nariin toloo zovood yavaa yum uu ??????
    2008-12-05 0 0
  • Зочин     119.40.100.26
    2. Иргэдийн шилжилт хөдөлгөөнийг цаашид нарийн гаргаж чадахгүй нь Засаг даргаас гадна иргэдтэй өөрсөдтөй нь бас шууд холбоотой зүлйүүд их байна. Иргэний бүртгэлийн хуулинд заасан дагуу оршин суугаа газраа бүртгүүлдэггүй, иргэний үнэмлэхээ хаяж үрэгдүүлдэг, 2 түүнээс дээш газар оршин суудаг энэ тухайгаа оршин суугаа хороо засаг захиргаандаа бүртгүүлдэгүй гэх мэт зөрчлүүдийн улмаас хаягийн зөрчилтөй иргэд маш их байна. Өнөөдөр олон хашаа байшин байртай түүндээ ээлжилэн амьдарч байгаа хүмүүс их байна. Гэтэл Иргэний бүртгэлийн хуулийн 25.1-д байнга болон түр оршин суугаа иргэний тухай заалт байдаг 180 хоног түүнээс дээш доош гэж. Гэтэл нэг жил гэдэг 365 байдаг. Аль аль хяагтаа 181 хоног амьдарсан байвал яах вэ гээд уг хуулийн заалтыг амьдралд ойртуулж өөрчлөх шаардлага бас байна.
    2008-12-05 0 0
  • Зочин     119.40.100.26
    CHI baga zereg soyoltoi bai cham shig yumnuud minii Mongoliig suitgej baigaa yum shuu dee. Boldogson bol chamaig tam ruu ilgeechikh yumsan
    2008-12-05 0 0 Хариулах
  • MAXH sunutugei     202.131.242.156
    teneg huduunii yamaanuud ta nart bayr hurgey ideh hoolgui baijiij aluurchin hu namd sanalaa ugsund ta nar saihan amidaranldaa muu baasnuud. bas deerees ni hu namiinhan chaddag gants argaa hereglesen ni todorhoi l doo. MAXH sunutugei
    2008-12-05 1 0 Хариулах
  • Зочин     203.194.117.250
    D. Battulga, S. Oyuntuya , Da. ganbold nart bayar hurgie. busad ni teneg malnuud.
    2008-12-07 0 0 Хариулах
  • MAXH sunutugei!     202.131.242.156
    MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei!
    2008-12-05 2 0 Хариулах
  • Зочин     133.19.126.5
    Uneheer iim olon teneguud dund bid amidraad bgaa muu??? Esvel bugdeeree Hu namiin hulgaich nar argaa olchihson, evteihen hugaildag bolchood bhad mani met ni medehgui uls eh oron ene ter geed tenegteed hulgaich nariin toloo zovood yavaa yum uu ??????
    2008-12-05 0 0
  • Зочин     202.131.225.20
    MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei!
    2008-12-05 0 0
  • Зочин     202.131.225.20
    MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei! MAXH sunutugei!