Харвард Бизнес Ревийвийн уг нийтлэлийг Philip Kotler, Neil Rackham, ба Suj Krishnaswamy гэх эрдэмтэд 2006 онд нийтэлсэн.
Шинэ бүтээгдэхүүн хөгжүүлэхэд цаасан дээр шинэ санааг буулгахаас илүүтэй үйлдвэрийн газрын ажилчидтай хамтарч, зөвлөгөө авч ажиллах нь үр дүнтэй байдаг. Үүнтэй ижил компанид маркетинг ба борлуулалтын албаны хүмүүс хамтарч ажиллах үед үр ашиг нэмэгддэг. Мэдээжийн зүйл мэт боловч тэд хоорондоо төдийлөн сайн ойлголцож чаддаггүй нь судалгаанаас харагджээ.
Нэгдүгээрт: Тэдний ажлын арга барил, эзэмшсэн ур чадвар ялгаатай. Маркетингийн албаны хүмүүс ихэвчлэн мэдээлэл цуглуулж, дүн шинжилгээ хийж, төлөвлөгөө боловсруулах дээр анхаардаг. Харин борлуулалтын албаны ажилчид хэрэглэгчтэй харилцах, бусдыг ойлгох, сонсох зэрэг сэтгэл хөдлөлийн оюун ухаан нь хөгжсөн байдаг.
Хоёрдугаарт: Тэдний үр дүнг хэмжих харилцан адилгүй байдаг. Маркетингийн албаны хувьд a) хэрэглэгчийг сегмент чилэх б) бүтээгдэхүүн хөгжүүлэлт в) үнэ тогтоолт г) урамшуулал д) байршил, борлуулалтыг сувгийг тодорхойлох зэрэг урт хугацаанд үр дүн нь хэмжигдэх, хэрэглэгчид тухайн брэндийг зөв таниулах ажлуудыг гүйцэтгэдэг. Харин Борлуулалтын албаны хувьд өдөр тутмын гэрээ, хэлцэл бүрээр үр дүнг харьцангуй богино хугацаанд үнэлэх боломжийг олгодог.
Дээрх цөөн тооны ялгаа, үүн дээр нэмээд олон хүчин зүйлээс хамаар ч маркетингийн алба хийсвэр ажил гүйцэтгэдэг, гарт баригдаж нүдэнд мэдрэгдэх ажил хийдэггүй гэх ойлголт зарим борлуулалтын албаны хүмүүст суусан байдаг нь судалгаанаас харагджээ.
Судалгааны явцад жижиг компаниудын хувьд маркетингийн алба нь борлуулалтын албаны бүрэлдэхүүн хэсэг байх үед зар сурталчилгаа явуулах, хоорондоо ялгаатай сегментийн хэрэглэгчидийн талаар зөвлөх, шинэ соргог зүйлсийг хоорондоо хуваалцаж үр дүнтэй ажилладаг болох нь харагдсан байна.
Тэгвэл зөрчилдөөн хэзээнээс үүсэж болох вэ? үүнийг арилгаж хамтын ажиллагааг хэрхэн бүрдүүлэх тухай нийтлэл дээр туссан санааг СЭЗИС-ийн багш, Б.Мөнхцогтой ярилцлаа.
Харвард Бизнес Ревийвийн уг нийтлэлийг Philip Kotler, Neil Rackham, ба Suj Krishnaswamy гэх эрдэмтэд 2006 онд нийтэлсэн.
Шинэ бүтээгдэхүүн хөгжүүлэхэд цаасан дээр шинэ санааг буулгахаас илүүтэй үйлдвэрийн газрын ажилчидтай хамтарч, зөвлөгөө авч ажиллах нь үр дүнтэй байдаг. Үүнтэй ижил компанид маркетинг ба борлуулалтын албаны хүмүүс хамтарч ажиллах үед үр ашиг нэмэгддэг. Мэдээжийн зүйл мэт боловч тэд хоорондоо төдийлөн сайн ойлголцож чаддаггүй нь судалгаанаас харагджээ.
Нэгдүгээрт: Тэдний ажлын арга барил, эзэмшсэн ур чадвар ялгаатай. Маркетингийн албаны хүмүүс ихэвчлэн мэдээлэл цуглуулж, дүн шинжилгээ хийж, төлөвлөгөө боловсруулах дээр анхаардаг. Харин борлуулалтын албаны ажилчид хэрэглэгчтэй харилцах, бусдыг ойлгох, сонсох зэрэг сэтгэл хөдлөлийн оюун ухаан нь хөгжсөн байдаг.
Хоёрдугаарт: Тэдний үр дүнг хэмжих харилцан адилгүй байдаг. Маркетингийн албаны хувьд a) хэрэглэгчийг сегмент чилэх б) бүтээгдэхүүн хөгжүүлэлт в) үнэ тогтоолт г) урамшуулал д) байршил, борлуулалтыг сувгийг тодорхойлох зэрэг урт хугацаанд үр дүн нь хэмжигдэх, хэрэглэгчид тухайн брэндийг зөв таниулах ажлуудыг гүйцэтгэдэг. Харин Борлуулалтын албаны хувьд өдөр тутмын гэрээ, хэлцэл бүрээр үр дүнг харьцангуй богино хугацаанд үнэлэх боломжийг олгодог.
Дээрх цөөн тооны ялгаа, үүн дээр нэмээд олон хүчин зүйлээс хамаар ч маркетингийн алба хийсвэр ажил гүйцэтгэдэг, гарт баригдаж нүдэнд мэдрэгдэх ажил хийдэггүй гэх ойлголт зарим борлуулалтын албаны хүмүүст суусан байдаг нь судалгаанаас харагджээ.
Судалгааны явцад жижиг компаниудын хувьд маркетингийн алба нь борлуулалтын албаны бүрэлдэхүүн хэсэг байх үед зар сурталчилгаа явуулах, хоорондоо ялгаатай сегментийн хэрэглэгчидийн талаар зөвлөх, шинэ соргог зүйлсийг хоорондоо хуваалцаж үр дүнтэй ажилладаг болох нь харагдсан байна.
Тэгвэл зөрчилдөөн хэзээнээс үүсэж болох вэ? үүнийг арилгаж хамтын ажиллагааг хэрхэн бүрдүүлэх тухай нийтлэл дээр туссан санааг СЭЗИС-ийн багш, Б.Мөнхцогтой ярилцлаа.