Орон сууцны үнийг буулгахгүйгээр хатуу шийдсэн бололтой

"НИЙГМИЙН ТОЛЬ"

2009-08-22 14:26 GMT+8

"Барилга экспо-2009" олон улсын үзэсгэлэн "Мишээл экспо" төвд өчигдөр үүдээ нээлээ.

Үзэсгэлэнд дотоодын компаниудаас гадна ОХУ, Хятад зэрэг орны барилгын материалын үйлдвэрийн төлөөллүүд бүтээгдэхүүнээ дэлгэсэн байв. ОХУ-ын компаниудын бүтээгдэхүүн чанартай, дэвшилтэт технологи ашигласан гэдгээр ялгарч байсан. Мөн дотоодын үйлдвэрүүд ч барилгын материал үйлдвэрлэлд чамгүй амжилт гаргаж байгаа аж. Тухайлбал, өнгөлгөөний нүхтэй бетон, тоосго зэрэг олон материал иргэдийн анхаарлыг татаж байсан. Гэхдээ үзэсгэлэн худалдаанд хямд үнэтэй орон сууц сонирхоно хэмээн ирсэн иргэдийн зорилго талаар болсон юм. Үзэсгэлэнд барилга угсралтын цөөн компани оролцож байсан.

Эдгээр компанийн ихэнх нь Зайсан, Туул голын орчим зэрэг газар баригдсан орон сууцнуудыг санал болгож байсан тул үнийн хувьд өндөр байв. Түүнчлэн, бага, дунд орлоготой иргэдэд зориулсан орон сууц барьж буй гэх цөөн компани үзэсгэлэнд оролцсон ч метр квадратын үнэ нь 850 орчим ам.доллар байлаа. Өөрөөр хэлбэл, сая гаруй төгрөгөөр үнэлж байгаа юм. Эндээс үзэхэд компаниуд орон сууцны үнийг буулгахгүйгээр хатуу шийдсэн бололтой. Орон сууцны метр квадрат нь 650-850 ам.доллар хэмээн сурталчилах нэгэн компанийг олзуурхан зарим зүйлийг лавлахад "Метр квадратыг нь 650 ам.доллараар борлуулж байсан байрууд дууссан. Нэг давхрын, цонх нь халхлагдсан ээрэг байрлал муутай байруудыг хямдаар борлуулсан. Харин бусад байрууд нь 850 ам.доллар" гэв. Одоогийн байдлаар орон сууцны зээлийг "ХААН" банк л олгож байна. Зээлээр орон сууцтай болохын тулд байрны төлбөрийн 30 хувийг эхлэж төлөх шаардлагатай аж.

Ингээд арван жилийн хугацаанд сарын 1.6-1.8 хувийн хүүтэй төлөх юм. Үүнээс гадна тогтмол мөнгөн орлоготой байх шаардлагатай. Нэг үгээр хэлбэл, цалин болон бизнесийн орлогоороо зээлийн гэрээнд заасан хувиарын дагуу зээл, хүүг эргүүлэн төлөх чадвартай байх хэрэгтэй юм. Дээрх шаардлага нь бага, дунд орлоготой иргэдийн хувьд бүтэхэд төвөгтэй зүйл бололтой. Учир нь тухайн гэр бүл сард дор хаяж сая төгрөгийн орлоготой байх шаардлагатай аж. "ХААН" банкны орон сууцны хөтөлбөрт "Наранбулаг", "Сайханбулган", Баянхайрхан" зэрэг арав орчим компани хамрагдаж байгаа аж.

Өөрөөр хэлбэл, та дээрх компаниас орон сууц сонгосон тохиолдолд зээлд хамрагдах боломжтой. Үнийн хувьд метр квадрат нь саяаас 1.4 сая төгрөгийн хооронд хэлбэлзэж байсан. Дээрх орон сууцнууд Баянгол, Баянзүрх, Сүхбаатар зэрэг дүүрэгт баригдаж байгаа аж. Ихэнх орон сууцны гүйцэтгэл 70-80 хувьтай байв. Зарим нь ашиглалтад оржээ.

Ирсэн зочид төлөөлөгчид барилгын салбарын хүндрэлийн талаар ам нээх дургүй байв. Тэд уг үзэсгэлэнг хямралыг гэтлэхэд дэмжлэг болгох зорилгоор зохион байгуулаагүй, зөвхөн уг салбарт нэвтэрч буй шинэ техник технологийг танилцуулахад чиглэгдэж байгаа гэдгийг хэлсэн юм. Нөгөөтэйгүүр, барилгын салбар үүсч хөгжсөний 83 жилийн ойг тохиолдуулан зохион байгуулж байгаа аж.

Г.Батзориг

АНХААР! Та сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууныг баримтална уу. Ёс бус сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй. Мэдээний сэтгэгдэлд GoGo.mn хариуцлага хүлээхгүй.



НИЙТ СЭТГЭГДЭЛ 48 Их хариулттай Их таалсан
  • Зочин     116.117.23.37
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ! Bitgii aw ter vnetei bairiig ni ard tvmnee shulj muljij hanaagui ene tur zasag ni ym hiimeer ymda...... Manaihan bugd hooloi negden heluul neg ym sonsoj magadguil ym hymdrahgui guriigeed bwl awhgui guriigeedl bh heregtei... Buujil taaraa shd
    2013-08-31 0 0 Хариулах
  • zochin     202.179.11.34
    bairni une arai ch dendvv untei bn shv une ni buuj bgaa ni haa bnaa mdhgui yagad zasgiin gazar ene tal deer hurdan shiid gargahgui bnaa unee buutal buh niiteree bair avahgui bvl taarna shvv lizend ntr geed ard tumnii sorj hanahgui yum da bas l or shv de ard tumen mini enen tal deer hatuu yarimaar yum ub hvn amidrhad hetsvv bolchijee
    2013-01-22 0 0 Хариулах
  • ХОХь ЧИНь     202.55.191.37
    ХОХь ЧИНь ХӨГИЙН ШУНАЛТАЙ БАРИЛГЫН пеЗдА НАРАА ТА НАРЫН НУРЖ УНАХ ГЭЖ БАЙГАА БАЙРЫГ ХЭН АвАХ юМ БЭ.
    2009-08-25 0 0 Хариулах
  • darkhan -d     202.131.230.130
    khuuchin darkhand 1 uruu bair yaraltai zarna utas 96011088 99375694
    2009-08-24 0 0 Хариулах
  • Зочин     203.34.37.97
    Барилгын үзэсгэлэнгээс шинэ технологи их орж ирснийг харлаа. Термо байшин, шалны халаалтын пленк, дохиоллын систем, листен байшин, гараж үйлчилгээний урсдаг хаалга гээд л олон зүйл таалагдлаа. Орон сууц сонирхох нь орон сууцаа, хувийн хаус байшин сонирхдог нь түүгээрээ л байна биз дээ. Удахгүй 9 сарын 10-нд амины орон сууцны үзэсгэлэн төв цэнгэлдэхэд гарна гэнэ шүү.
    2009-08-25 1 1 Хариулах
  • зочин     124.158.78.86
    1 кв.м нь 700 долларын байр сонирхож байвал 5515-1256 руу залгаж лавлаарай
    2009-08-24 0 0 Хариулах
  • Mj     202.131.235.194
    Eedee heterhii huleegeed demii l bolovuu? Er n bol oron suutsnii heregtsee maani niiluulelteesee 3 dahin ih bgaa gedgiig statistik too medeenees belkhen harj bolno. Odoo barigdaj bgaa barilguud bol gazaraa mash unetei avsan, deerees n unuudur barilgiin niit materialiin 80 gariu huvi n gadnaas avch bna shdee, ene USD-iin hansh yaj usch bga bilee? tegeed barilga gedeg chin 1.5-2 jild neg udaa ergeldeg business ene hugatsaand dandaa l zardal gardag, tegeed barigdaj duushaar n borlulj orlogoo olno a
    2009-08-24 0 0 Хариулах
  • Зочин     130.34.66.81
    Bairnii yniin asuudal deer Barilgiin company-iud nemj shulsan shigee buulgaj surmaar yum aa. 350-450$ xangalttai shyy dee. ter tasagt ene deer TUMUR NUUREE gargax tsag ni bolson. Xymyysiin amidrald ch xeregtei, baigali orchin, xotiin utaag buuruulaxad ch oron suuts xeregtei shyy dee.
    2009-08-24 0 0 Хариулах
  • Зочин     130.34.66.81
    Bair avax, bairand amidrax zaluusiin xysel deer BARILGIIN COMPANY-d togloj bn. Mongold ajillaj baigaa xymyys bair avax yamarch bolomjgyi, edriin amidrala yaaya gej baij yaj bair avax ve de. xarin xari ulsad ajillaj baiga zaluus bolomjtoi met bolovch xeden jil ajillaj, zovj olson munguur USA, Korea, Japan, German g.t ulsad baigatai adilxan yne xanshaar yaj bair avax ve dee. Bairnii yniin asuudal deer Barilgiin company-iud nemj shulsan shigee buulgaj surmaar yum aa. 350-450$ xangalttai shyy dee. t
    2009-08-24 0 0 Хариулах
  • Зочин     203.169.48.22
    End esreg bodoltoi hun negeehench alga. Tiim bolokhoor barilgiin kompaniud unee buulgahaas argagui. Ene bol zah zeeliin huuli. Ul uzegdegch gar ajilaa hiij baina gesen ug shu de hehe. Bi Zasgiin gazriig boon sul mongo gargaad shuud zah zeeld oroltsoj borluultiig avtomataar idevhjuuleh baih gej aij bailaa. Harin oroltsohdoo uniin huvid 350$ gesen jishig une helj baigaa ni uneheer zov baina. Bi udahgui chanartai ali iluu bolomjtoi une sanal bolgosnoos ni songoh ter tsagiig huleeseer baina shu bari
    2009-08-24 0 0 Хариулах
  • Сэдэд     202.131.228.194
    Энэ бол Барилгынхны явууллага шдээ Ийм тэнэг үнэтэй , чанар муутай барилгыг хэн авдаг юм Одоо өөр аргаар байраа шийдэх боломжууд МАШ ИХ БАЙНА
    2009-08-24 0 0 Хариулах
  • saraa     86.28.156.125
    Mongoliin bairnii yne heterhii ynetei bna aa. Manai mongolchuud yamar tsalintai bilee dee. Usa, UK geed ondor hogjiltei ulsuudad tansag saihan house-nuud mongoliin zarim flat-naas hyamd bna shyy dee.Mongoliin zarim zariin sait ruu orood yzeerei. Soloitoi hynii odriin temdeglel shig hachin ynetei bairnii zar harah bolno||||||||||||||.
    2009-08-24 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.72.246.36
    Ббайр авахаа тэвчээртэй хүлээх хэрэгтэй шалдаа буутал унаад ирнээ гайгүй
    2009-08-23 0 0 Хариулах
  • zochin     76.236.79.181
    oron suutsnii uniig usguhgui gej hatuu shiideegui yum baij odoo yu yariad bnaa ???????
    2009-08-23 0 0 Хариулах
  • tuya     217.11.255.74
    gadaadad zaluu ger bulee demjij mgl d yu ch ugui hooson bolgoh zorilogtoi yum shigee haana amidarch bga gedegee mederch bai tegwel ter ih unetei barilgaa gadagsh gargaj zarahgui yu hehe
    2009-08-23 0 0 Хариулах
  • zochin     217.11.255.74
    ta nar yagaad mgl n amidralaas tasarchihsan yum be hen ter untei bairiig chini awah yum bitgii gorid humuusee unee buuruultal ni hulee teneg malnuud
    2009-08-23 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.131.227.149
    yur ni tegeed gazar avaad, huviin jijig ch hamaagui oron suuts barij amdrah ni ali ali talaasaa ashigtai boloh baihoo, ur zeelend orj chanargui, muu bair avaad, nuguuh ni batalgaa baihgui, ayagui bol zeelee tulj duusaagui baihad l nurna, uyert avtana. Uursdiinhuu barisan baishind setgel amar aih yumgui amidarsan ni deer
    2009-08-23 0 0 Хариулах
  • Зочин     122.18.149.40
    Shal hugiin zagvartai iim baishinguud yamar unetei yum ymr JAPAN d baishin avch baigaa bishdee! araichdee yag adilhan unetei baina shdee! zail zail
    2009-08-23 0 0 Хариулах
  • Зочин     124.158.66.78
    barilgiin companiud bugd luivarchid, tiim uchraas tednii barisan baishig buu av, hulhi, chanargui, taivan amidrah batalgaagui, neg l udur nuraad unah magadlaltai tul zulgen deer mongol geree bariad zugeer l neg saihan amidartsgaaya humuusee
    2009-08-22 0 0 Хариулах
  • Зочин     122.18.149.40
    Ger barilaa geed asuudliig shiideh yum bol geriinhee utaa nuurs us jorlon UER geel ih yum garaad irne shuudee ternii orond barilgiin companiudiin boditoi medeelluudiig dan yalanguya sanhuugiin medeel heregtei bna. Yadaj unen urtug ni hed um medmeer bna.
    2009-08-23 0 0 Хариулах
  • Зочин     98.185.212.20
    Unen ortog ni 300000 togrog boldog. Deer ni hahyylid ogson mongoo nembel 1m2 ni 400000 togrog bolno. Yg ni bol bairnii une iim l bgaa yum. Getel barilgiin kompaniud unee yostoi hadand gargaj bna. Gehdee udahgui byyrna. 1m2 ni 350$ bolno. Ene bol Zasgiin gazraas togtooson bodit une shuu.
    2009-08-23 0 0 Хариулах
  • Зочин     124.158.66.78
    UB hotod hul gishgeh zaigui boltol barilga barigdaad sunderleed l baih um, getel ger horoolol ni 4 uulaa davaad telchihsen baidag, oron suuts barigdah tusam ger horoolol bolon huviin baishintsaruud nemegdeed baidgiig er oilgohgui um, mongolchuudiin diilenh heseg ni honogiin hooloo yaya gej l amidardag, yamar uls ni hause town, towert haanaas olson yamar munguuruu bair avaad baidag ni sonin sanagddag, tsalingaaraa amidralaa avch yavj chaddaggui humuus haanaasaa ih mungu oldog bnaa, yaduu humuuste
    2009-08-22 0 0 Хариулах
  • Зочин     124.158.121.12
    Hamgiin hulhi n EKO shuu, bolgoomjtoi baigaarai humuusee
    2009-08-22 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.179.20.205
    Eko metiin xulix kompaniin barij bui GOLDEN PARK .TEMUULEL MARSHAL TAUN gm barilgad gurwan jiliin omno zaxailga ogood grapikiin daguu mongoo tolj mongoo ashigluulj ashigluulaad suuld ni gereeg maani tsutsalchixaad mongoo erguulj awax bolxoor odort 100-200 dollar aw xemeen doromjluulan xulixduulj baigaa xumuus olon bgaa shuu anxaarch sain sudlaarai nad shig xuuragdaw
    2009-08-22 0 0 Хариулах
  • Зочин     98.185.212.20
    jiguur grand yostoi aimaar hulhi company bna lee. Bair ni aimaar unetei mortloo chanar gej avah yumgui. Dylaalgagui barisan bolohoor ovol aimaar huiten, hana ni tsantana, paar, trybanaas ni ys goojno. Materialaa hemneed bairnyydaa dylaalgagui baridag gesen. Er ni bol hamgiin hulhi company bol jiguur grand shuu
    2009-08-24 0 0 Хариулах
  • s     211.202.228.208
    zeeliin bair avaad xeregguiee uniig n buutal geree barid amdarch bai
    2009-08-22 0 0 Хариулах
  • ms     92.251.255.11
    tiim shuu manaixaan bair abax gej bgaa nag ni jooxon xuleechixee udaxgui bairnii une nabsaitalaa unana shuu turuulj abchixaad amaa baribaa.............
    2009-08-25 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.126.90.40
    байрны үнээ буулгамаар юмаа. Хэтэрхий үнэтэй байна. Хэрвээ хямдарвал залуу хосууд ч байр авах боломжтой шдээ. Төр засаг үүн дээр анхаарал хандуулах хэрэгтэй.
    2009-08-22 0 0 Хариулах
  • Зочин     124.158.121.12
    Une n o,vloos navsaitlaa unana. Uzesgelen hudaldaand unee buulgaad zarah kompani bhguiee..o,orsdiinh n bairand tulj zahialah deer hyamd bna lee. lav l
    2009-08-22 0 0 Хариулах
  • byambaa     58.140.63.188
    bi solongosd barilga deer ajildiin manai mongol barilga bol vnendee hetsvv hezee nurj oochih n medegdehgvi bair avah gej bga bol sain harj bgad avaarai daa mongolchuudaa bi lav 1 sayar 1 m 2 hudalgaj avch chadahgvi
    2009-08-22 0 0 Хариулах
  • STOP MN     202.55.184.229
    zamiin hodolgoonii talaarh sanal huseltee STOP MN saitad bicheeree
    2009-08-22 0 0 Хариулах
  • Зочин     113.67.209.104
    450-600 myTogrog boltlon huulee tun udahdvi.Iim bolon odoo jasgiin gazar duusagvi bairlguudiig bankiin orond huuraz avaad duudglag huudaldand oruulah heregtei uund vnii kommis garch bodit vhelgeeg togtoowol taarna.
    2009-08-22 0 0 Хариулах
  • Mongol     82.132.138.156
    ene zochin 113.67.29 hujaa hun bhaa. Ingej ayalgatai bicheed baihdaa yahavdee. He he
    2009-08-23 0 0 Хариулах
  • Bakum tsonh     202.72.246.170
    Bakum tsonhni uildberiin tonog tuhuurumjiig zarah buyu abto mashinaar solino. utas; 93098809
    2009-08-22 0 0 Хариулах
  • MGL     202.72.246.34
    BI BARILA BARIULDAG BOSS UHAANTAI ZAHIALAGCHDAAS URDCHILGAA AVAAD BARILGAA EHELUULSEN ZARIM MANIGAAR N LAND 200 EHNERTEE AVLAA UURUU HAMMER JEEP AVLAA AMIDARAL SAIHAN BNAOO ODOO TURUUS DEMJIVELCH...
    2009-08-24 0 0 Хариулах
  • asa     123.2.29.139
    usa d boston cityd 2bedroom bair 65.000 $ bhad mongold ochoj shawar baishin awah hereg algdaa
    2009-08-23 0 0 Хариулах
  • Zochin     202.131.235.194
    Boston, japan zereg ulsuud bol dulaan taatai tsag agaartai, tend mongold baridag shig zuzaan hanatai, shavar baishin barih hereg bhgui, tend bol zugeer gaduuraa hamgaalalttai huusun havtanguudaar baridag bolhoor orj bgaa materialiin urtug n ch baga, tegeed uursduu materialaa uildverlechihne, shavar baishin l geed muu heleh um, ta nar ter japan baishingiin materialaaraa mongold barival yu gej hutsah boloo? huldluu uhlee geed ih olon um yarina daa, gadnaas haraad bair avah orloggui bgaadaa barilga
    2009-08-24 0 0 Хариулах
  • Boldoo     202.131.226.3
    polshid 4-n ailiin 2 davhar house dotor 4 oroo bair balkon goyo gardentai 40 myanga orchim euro, tsaashlaad berlin zuun german talruugaa oron suutsnii 3-4 oroo bair 30-60 myangad baina, mansardluu amidarval 20 myanga orchim euro baina, mongold hamgiin gol n ded butets hogjoogui bolohleer bolomjtoi gazar deeree shavaaraldaj avilgalaar avaad bairnii une osood baina
    2009-08-24 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.180.219.3
    huga hyamdraad bna doo
    2009-08-22 0 0 Хариулах
  • Mj     202.131.235.194
    Barilgiinhiig nud uzuurleed baih um bhgui ee, buten 1.5-2 jil zardal gargaj, notsoldoj notsoldoj barilga barigdana, tegeed barag materialliinh n 80 gariu huvi n importoor avdag, zardlaaraa zarna gej yu baih um be? zugeer l bankind munguu bairshuulhad jild 20%-iin huunii ashig avna shdee, getel ed nar chin adilhan l businessmanuud bizdee? buun ajil nuur barj baij barichihaad yadaj neg 20-255-iin ashig hiij zarnashdee! elbegee bolon zasgiin gazar ugnu, buulgana ged zugeer l yaridag showchid shuude
    2009-08-24 0 0 Хариулах
  • zochin     202.131.235.194
    unendee bol bairnii une unuudriin unees tsaash buuhgui l bolovuu? jildee 20%-iin ahsigguigeer hurungu oruulah hun ene dund l lav bhguidee! ene comment bichij bgaa ulsuud ter elbegeedee, ter zasgiin gazartaa gomdollmoor um! Barilgiin materilaa uursduu hiideg hugjiltei orontoi haritsuulaad baih n buruu l bolovuu! Joohon bodoh heregtei, bairaa ehnees n avch hurungu oruulaltaa hiisen n deer dee, hairan zaluu nas, huleegeed ur dungui umand erthen uursduusuu hamaarah zuilee hhiij bairaa avnaa
    2009-08-24 0 0 Хариулах
  • Зочин     98.185.212.20
    Bairnii une neg ih udahgui hyamdarna. Zasgiin gazar, erenhiilegch hurtel bairnii uniig byylgaj 1m2-g ni 350$ bolgo gej Barilga assotsiasi bolon Barilgiin negdsen holboond uureg bolgoson. Iimees ene namriin seoson ongorood uvluus bairnii une yostoi neg navs byyrna daa. Humuus ee bair avahaa tur huleej ireh uvul, havar hurtel hoishlyylaarai.
    2009-08-23 0 0 Хариулах
  • MglausCom     220.244.72.103
    oo buuhaar ni bair avya gej bodjeesiin
    2009-08-22 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.131.233.200
    nurj unah gej baigaa hujaa shavaraa yun ch unetei zardag um be dee
    2009-08-22 1 0 Хариулах
  • M2 = 600 MYANGA     203.34.37.98
    M2 N 600,000 MYANGAN TUGRUG BOLTOL N NEG CH BAIR AVCH XEREGGUI XUMUUSEE! UZESGELENG OCHIJ UZEED CH XEREGGUI!
    2009-08-22 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.179.10.86
    Одоо удахгүй хямд байр зарагданаа хүлээж бай бусад компанууд дарамталаад байна удахгүй бид үнээ буулгана
    2009-08-24 0 0
  • Зочин     122.18.149.40
    magadgui l yum
    2009-08-23 0 0
  • иргэн     202.55.190.2
    авах нэгэн нь авж байг. Зарагдахгүй удаад, банкны хүүнд баригдаад ирэхээрээ үнэ нь буухгүй хаачдагын. Би л лав 11-12 сар хүртэл хүлээнээ
    2009-08-22 2 0

САНАЛ БОЛГОХ

 
 
Х.Тэмүүжин, О.Баасанхүү нарын “тэмцэл”

GO САНАЛ АСУУЛГА

“Эхэд тэтгэмж, дэмжлэг, хөнгөлөлт эдлүүлэх тухай” хуулийн төсөлд та ямар санал оруулах хүсэлтэй байна вэ?
Нийт 4820 санал өгсөн байна.
  •  
     
  •  
     
  •  
     
  •  
     
  •