“Монголд эхнэрээ зээлдэг заншил байдаг уу?” гэж Солонгосчууд хичээл зааж байна

GoGo.mn

2010-10-20 12:12 GMT+8

Солонгосчууд ирэхээрээ “Танай монголчууд ирсэн гийчнээ эхнэрээрээ дайлдаг гэж үнэн үү” гэж асуухаар дотор арзаганаад, дургүй хүрдэг юм хэмээн нэг найз минь хэлсэн юм. Үнэхээр ч ийм үг сонссон ямар ч Монгол хүний дургүй хүрэлгүй л яахав.

Харин энэ яриа яагаад гарах болсон, яагаад Монголчуудыг ийнхүү хэлэх болсныг гайхаад өнгөрсөн.

Гэтэл саяхан манай сайтад ирсэн нэгэн захидал дээрх ярианд хариулт өгөхөөр мэдээллийг агуулсан байлаа.

Энэхүү мэйлд БНСУ-ын хүйсийн тэгш эрхийн боловсролын төвөөс явуулдаг “Монголд эхнэрээ зээлдэг заншил байдаг уу?” гэх хичээлийн талаар дурьджээ. Мөн мэйл бичсэн эх сурвалж энэхүү хичээлийг Солонгосын “Шиллим” гэх Их сургуульд хичээлийн материал болгон ашиглаж, тус сургуульд суралцаж буй олон орны оюутнуудад энэхүү улс үндэстнийг маань гутаан доромжилсон хичээлийг заадаг болохыг дурьдсан байсан юм. Гэвч бид одоогоор Шиллим гэх Их сургуульд энэ талаар заадаг эсэхийг баталж чадахгүй ч та бүхэн энд дарж энэхүү мэдээлэлтэй танилцаж болно.

“Монголд эхнэрээ зээлдэг заншил байдаг уу?” гэх хичээлд дараах зүйлийг дурьджээ.

Эскимосчууд болон Монголчууд нь ойролцоо газар нутгаасаа ураг барилдвал цус ойртолт болдог болохыг туршлагаасаа сурч авчээ. Тиймээс ураг барилдахын тулд боломжтой бол аль болох хол орших өөр ястны хүнийг сонгох хэрэгтэй болж. Гэвч нүүдэлчин монголчуудын хувьд хөрш айл нь 100-150 км зайтай байдаг. Иймэрхүү бэрхшээлтэй тулгарч байсан тул монголчууд цусаа сэлбэхийн тулд өөр газар нутгаас хүн ирвэл эхнэртэйгээ хамт хонуулдаг байсан гэнэ. Ийм нөлөөллийн улмаас одоо ч гэсэн Монголд аав нь хэн болохыг чухалчилдаггүй, үр хүүхдийг тэнгэрийн хишиг гэж, хүнийг ихээр нандигнаж үздэг гэнэ.

Хэрэв та ямар ч шалтгаангүйгээр Монголд эхнэрээ зээлдэг заншилын тухай сонсч байсан бол та тэдний сексийн соёлын тухай ярьж байна гэж хүлээж авсан байх. Гэхдээ монголчуудын орон нутгийн байршил, нийгмийн байдлын талаархи мэдээллийг сонсоод ямар байна? Тэд үнэхээр тэгэхээс ч өөр аргагүй байжээ гэж тэдний сексийн соёлыг ойлгож байгаа биз дээ?

Хичээлд ийнхүү дурьддаг байна. Яагаад нэг улсын талаар ийм хичээлийг өнөө үед зааж, цаашлаад ард иргэд нь хүртэл бидэнтэй ийн доромж байдлаар харьцдаг нь хачирхалтай. Чухам хэн үүнд анхаарал хандуулж, улс үндэстнийхээ нэрийг аврах бол?

О.Ариунбилэг

GoGo Facebook Хуудас
АНХААР! Та сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууныг баримтална уу. Ёс бус сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй. Мэдээний сэтгэгдэлд GoGo.mn хариуцлага хүлээхгүй.



НИЙТ СЭТГЭГДЭЛ 116 Их хариулттай Их таалсан
  • deegii     182.160.5.1
    novsnuud amsgaa baisan svvdee
    2012-12-11 0 0 Хариулах
  • aidas     103.26.194.139
    solongos yponuud odoo hvrtel bidnees aidag hewere shd sdanuud hvvhnvvd ni mongold ireed shaalguulj shaalguulj ywdag dontoi gichinvvd grup aylal gej ireed.5 solongosiig olhon nvdej bla gj amisga shd uhaan muutai olnoorol deerelheh gej orolddg chadahgvin bj
    2013-10-25 0 0 Хариулах
  • geegii     182.160.5.1
    muu golognuud oorsodnoo ulaan banzaluu svvdee
    2012-12-11 1 0 Хариулах
  • chimgee     124.158.78.88
    harin tiimee baliar dotuur tamirtai humuus
    2012-10-26 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.131.234.76
    Харин Солонгосчууд монголчуудад эхнэрээ зээлдэг байсан ба одоо олон солонгосууд монгол генитэй байгаа шүү дээ. Чингис хааны нэг хатан Хулан нь солонгос хүүхэн шүү дээ. Монголчууд цус ойртуулахгүйн тулд харин эзэлж авсан улс орнуудын хүүхнүүдийг бүгдийг нь хүүхдтэй болгож байсан одоо орост жинхэнэ орос хүнийг хайгаад олохгүй болтол нь бидний эцэг өвөг хүйсэд нь хүрээ шахсандаа хахаха Солонгост ялгаагүй ориг солонгос гэж одоо солонгост байхгүй гениг нь судлаад үзээрэй монгол хольцтой эрлийзүүд шүү дээ хэхэхэхэ өөрсдийгөө ориг үндэстэн гээд горьдихож муусайн солонгосууд.
    2010-10-25 0 0 Хариулах
  • Зочин     183.81.169.3
    Teneg malnuud ovs idej us uusan har uhnuud uhvel taarna belgiin gaj dontnuud.
    2010-10-23 0 0 Хариулах
  • Зочин     183.81.169.3
    Muu buduuleg baliar emegtei hunii erhiig ulandaa gishgesen novsh nar. ZIvuun yumnuud zun ireed mongol ohiduudtai uhtlee baliartaad l yavdagsht. Yor n belgiin tal deer hamgiin yavdaltai n l solongoschuud. Ted nartai yavj bga manaihan ch yamar ch yos zurthuungui. Hezee ehneree zeeldeg yum bsiin. Muu malnuud eh ornig mini yu gej bodood bgan. Harin ch tsever tsailgan setgeltei manai mongol ard tumen buhniig mongoor uneldeg uhej bhdaa taarsan solongos yaponuudaas havigui saihan shuu dee. Hamrin samsaa sharhirmaar tiin shan setgeltei. Gunduugui uhaantai hichneen uhaantati bilee hutsvaa muu malnuud oorsdnoo tegdiin bishuu
    2010-10-23 0 0 Хариулах
  • bid     202.72.245.50
    ene so nuudiin erchuudiin 80 huviig ni ugui hiigeed huuhnuudiig nii mongol erchuudiin uvriig dulaatsuulagch bolgoj baisan tuuh baidag ym bilee
    2010-10-22 0 0 Хариулах
  • BUL     180.235.166.157
    ГХЯ-НЫ МАЛУУД АЖЛАА ХИЙЖ СУРААЧЭЭ. НЭГ ОРОНД ОЧООД Л ХАЛААГАА ХҮЛЭЭГЭЭД ХЭВТЧИХ ЮМ. ГАДААД ХЭЛНЭЭС ӨӨР МЭДЭХ ЮМГҮЙ,ЭХ ОРОНЧ БУС ХОГЫН АМЬТАД БАЙХ ЮМ.
    2010-10-22 0 0 Хариулах
  • Mongol xvn     203.169.52.73
    colongoc kino gargaj bga UBS bolon bycad cybgyydiig daryi xaaj erxiig ni xac. Elbegee erunxiilugch ajilaa cain xiimeer bna ard tvmen xarj bna shv .Mongold bga colongocyydiig darj ugux xonshoortoi xalxiin xvvxedvvd bna uu nuguu xac temdegtei zalyyc xaich ba.UBS-iin Balxjabiig ex oronoocoo colongoct yrabcan ychir tsaatsaar av.
    2010-10-22 0 0 Хариулах
  • ulak     202.70.40.76
    muu solongos novshnuud hezee iin boltsiin bee muusain dagznuud uur hurchlee
    2010-10-22 0 0 Хариулах
  • Зочин     180.149.67.75
    ENE MUUSAIN SOLONGOSUUD JORLON SHIG JIJKEN GAZAR NUTAGTAA CHIHELDEJ AMIDARDGAARAA ILUU UURSDIIGUU SOYOLTOI GEH GEED BGAN BH DA? UEIIN UED L HUJAA YAPONII DARLALD BSAAR BGAAD TED TSUS OIRTOH CHANCE-GUI BDAG BH DA HAHAHA
    2010-10-22 0 0 Хариулах
  • ***     202.179.20.239
    end baidag solongos hoolond l orohoo bolichooj dee,
    2010-10-22 0 0 Хариулах
  • Зочин     133.43.247.122
    manaihan tegvel hoid solongosuudad sain tuslaad baiy. tegvel omnoduud ingej hutsahaa bolino. hoiduudaasaa aij buten noirtoi honodggui ***uud baij bas yu genee.
    2010-10-22 0 0 Хариулах
  • zochin     202.131.232.211
    alah yum san
    2010-10-21 0 0 Хариулах
  • Зочин     124.158.90.48
    solongoschuud uursduu l iim zanshiltai baisan baih daa.sejigiin yumnuud. tuuhend yazguurtan ailiin ohid ni manaid irj zarts hiideg baisan bolohoor us sanah durtai ard tumen manaihnaas hariugaa avch bg uhaantai yum bh daa
    2010-10-21 0 0 Хариулах
  • Зочин     133.82.251.187
    solongos betegnuud uhej baibal taarsan nobshnuud.udahgui uuniihee hariud tsunamid urtuj uhetsgeen dee
    2010-10-21 0 0 Хариулах
  •     182.160.50.217
    Тэнэг хүмүүс их сургуульд нь хичээл заадаг бололтой Солонгосын их зантай дээрэнгүй эрчүүд өөрсдөө л "зээлдэг" байх Яаж ч бодсон одоо манайх шиг дэлхийд танигдаж хүлээн зөвшөөрөгдсөн орны иргэд адгуус малнаасаа дор амьдардаг гэж хэн үнэмших вэ Тэхээр тийм хичээл заалгаж байгаа байгаа ухамсарт хүмүүс ямар сургульд сурч хэн гэдэг мэргэжилтэн болохоо ойлгох байлгүй
    2010-10-21 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.179.18.238
    хөөрхий Со нар өөрсдийнхөө мөхөс ухаанаар сэтгэх юм. Монголчууд морьтой хүмүүс шүү Тэд нар шиг ямар хүүхдээ үүрээд явган таваргах биш. Бид өөрийн гэсэн агуу түүхтэй, соёлт ард түмэн шүү дээ. СО кино үзэж, түүнийгээ их хотын соёл энэ тэр гэж шогтохоо болимоор байна. Хот хөдөө гэж биенийгээ цоллоно. Хотынхон гэхээр бүгд со загвартай харагдаад байгаа юм даа. Зүүлэгдсэн харцтай эр эм нь ялгагдахгүй залуучууд, хэлээ хазсан охид, үүнийгээ одоо болъё найзуудаа, Зүгээр л Монголоороо л хөгжиж өөрчлөгдөж болно биз дээ. Соёлтой залуус гэхээр СО-г дуурайж яах юм тийм биз дээ.
    2010-10-21 0 0 Хариулах
  • kk     202.5.196.254
    neg muu uhel tsarailsan solongosiin shees neg nomondoo ene tuhai bichsenees bolj manaihan iim nertei bolchood baigaam .. ter nomnii zohiogch ni Shin Hyen Dog gej yum bii .. eniig balah gej huvhai nom shig yum gargaad ter ni helnii tovd hicheel bolj orson yum baigaa biz .. ter novsh mongold orj irehgui bval taarna
    2010-10-21 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.131.226.243
    TV-uuded handah urialga: Solongos savangiin duuri odor shonogui gargahaa bolyoo. Ta nar gargahgui bol emee eej huuhduud uzehgui shuu dee. UZehgui bol ter teneg solongos soyol ruu yavahgui shuu.
    2010-10-21 0 0 Хариулах
  • зочин     202.5.194.77
    хамгийн лаларын солонгос кино гаргадаг тв-нүүд нь UBS,TV-25, TV9 шдэ
    2010-10-21 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.131.227.149
    TV5 shd
    2010-10-25 0 0 Хариулах
  • Зочин     147.46.93.109
    neeree neg teneg solongos tegj asuugaad bsn shde. tiim oilgolttoi bdin bn l da. naadhiigaa tegeed alban yosoor shalguulaad yaam tamgiin gazraaraa damjuulaad shaardlaga hurguulij, taslan zogsoolgoj boldoggui umuu ????
    2010-10-21 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.131.226.243
    Yaam Tamgiin gazar iim heruuliin hoinoosguigeed baival yu bolohiin teneg malaa
    2010-10-21 0 0 Хариулах
  • зочин     202.5.194.77
    яам тамга нь ийм юман дээр гүйхгүй юм бол өөр юун дээр гүйхийн МАЛ ААА
    2010-10-21 0 0 Хариулах
  • zochin     180.235.170.180
    atomiin bombog delbeleed havana shvv muusain zawhai han vndesnvvdee
    2010-10-21 0 0 Хариулах
  • zochin     82.150.166.29
    naad duu chini huuchin emotion bsan odoo sweetmotion gedeg bolson amerkid ochij 7 8 jil bie vnlej bgaad irsen 3 yanhanii prodisor chinbat gedeg gulug uuruu zohiogood uuruu duulaad bsan tanai honoe deer nuguu ergvv altantvrvv image hiijihsen bsan sh dee ter chinbat ter 1 hamtlag shvv umniihaa hariin erliiztei suusan gesen ter hariin erliiz ni hontstoi untaj barigdaad afrikad iim es bdag geed helchihej. eswel ter chinbat honotstoigoo ter harriin erliizee untuulj mungu awdag eswel awdaggvi um bolwuu ne iimerhuu shaltgaanaas naad duu chini vvssen bh . dawarsan muu zewvvn sheesnvvd
    2010-10-21 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.179.27.62
    solongoschuud uursduu sexiin hamgiin gaj zurshiltai ard tumen shude udahgui uursdiinh n talaar yum hiih tsag ireh bailgui
    2010-10-21 0 0 Хариулах
  • Зочин     93.152.187.69
    Minii mongoliin zaluusaa ta buxend ix bayrlaj baina aa!! Oxid busguichuudiinxee ner toriig -ariun juramtai gergii nariigaa Solongosuudiin xudal guteglegees ingej xamgaalj baigaad chini!!! Busguichuudee zaluuchuud erchuudee xairlaarai!! Ed nar chini iim l saixan setgeltei tsagaa tulaad irxeer ex oron emegteichuudee tseejeeree xaj baidag ulsuud shuu!! Minii mongol zaluusiin syr suld ni monxod badarch yvax boltugai!!!
    2010-10-21 0 0 Хариулах
  • ZAYA     124.158.65.51
    YAASAN BUDUULEG YASAN, UHAAN MUUTAI YUM. 2 HUN HOORONDOO YRIJ BGAA BISH BUHEL BUTEN ULSIIN TUHAI INGEJ YRIJ BOLDOG YUMUU BUR HICHEEL ZAAJ BNA GENE UU TEGVEL SOLONGOSIIG YMAR ULS GEDGIIN OLIGTOI TUUH CH BHGGUI DAVSCHGUI ULS YUM BH CHIN BILEE. OORSDOO OORSDIINHOO TUHAI HIISEN KINON DEEREE DAVSNII TOLOO DAITAAD BSAN DAG.
    2010-10-21 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.70.39.253
    Манай эрчүүд солонгос руу ажил хийхээр явж байгаа биз дээ. Тэгээд тэндээ зүгээр байхгүй нь лав. Тэд муулаад байгаа монголчуудынхаа үр удмыг хүссэн хүсээгүй гаргах л болно. Бас манай эрчүүд дэндүү бүдүүлэг байх юм аа. Эмэгтэй хүнтэй их захгүй харьцах юм. үүнийгээ болиоч ээ. Хэтэрхий бүдүүлэг авирлаж байна шүү. Эмэгтэй хүнтэй аятайхан харьцаж байгаа эр сүүлийн хэдэн шил харсангүй. Юм л бол эр бараа гаргах гээд болчихлоо. Ална шүү л гэх юм. тэгээд бас эм хүн шиг аймаар хэрүүл хийхийг нь яана. Сүүлийн үед нэг сайхан гөвөлцчихгүй. нэгнийгээ гэмтээчихэлгүй. Хүүхэн шиг хэрүүл хийгээд л хэл амаа бэлүүлдсэн эрчүүдтэй болчихлоо. Одоо яана аа.
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • Зочин     182.160.10.225
    битгий хуц муу солонгосуудхарин тэд л өөрсдөөө бүр донтсон муусайн ухна, бухнууд ямар сайндаал тийм хичээл орж байхавдээ. угаасаа эр эмгүй доодох эрхтнээсээ болж л мөхөх байх даа солонгосууд
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • Сонс     202.180.218.215
    Со-д будда-д итгэдэг буурай олон орны хүмүүс ажилладаг ч хамгийн их тэдний санаанд оромгүй гэмт хэрэг зөрчил,архидалт,эх орон нэгтнээ алах,хуурах хулгайлах, хулхидах зэрэг муу муухай бүхэн зөвхөн Монголчуудаас хамгийн их гардаг.Бусад буурай лрныхон гэмт хэрэгт өртдөгч хамгийн их гэмт харгийг МОнголчууд хийдэг. Хүний нутагт яваа Монголчууд эх орныхоо нэрийг боддоггүй, зөвхөн өөрийгөө боддог болохоор Со нар гайхдаг. Энэ бүхэн биднийг бусдын доромжлолын бай болгож байгааг анхаарч "Хүний нутагт эх орныхоо нэрийг бодож болгоомжтой,хянуур амьдрахыг хүсье,залуучуудаа
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • зочин     202.5.194.77
    за чи битгий шаа за
    2010-10-21 0 0 Хариулах
  • sss     182.160.52.196
    Ene Hangook-ruu hamag zaluuchuudaa gargahaa bolimoor baina aa. Tendees Korea-iin hamag muuhai-g ni surch ireed baih yum. Er ni uhamsaraa deeshluulehgui bol haashaa ch yavaad ulam l dordo hun chanargui bolj ireed baih yum.
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.70.39.253
    Тийм дуу байдаггүй шүү дээ. Эргүү минь. Байдаг юм бол тэгээд үгийг нь биччихээч дээ. Байхгүй болохоор чи чадахгүй шүү дээ. Тийм дуу хэзээ ч байгаагүй. Тэнэг эргүү минь. Амныхаа зоргоор битгий улин хуц. Тийм явган шог ч байдаггүй. Хэзээ ч тийм дуу байгаагүй. Битгий монгол эмэгтэйчүүдийг доромжлоод байгаарай. Тэд чинь дэлхийг донсолгож байсан үндэстнийг хэвлийдээ тээж, өсгөж хүмүүжүүлсэн хүмүүс шүү. Дэлхий дээр хамгийн ухаантай эмэгтэйчүүдийг нэрлэ гэвэл монгол эмэгтэйчүүд орно. Одоогийн биш дээр үеийн дээдэс, хатад эмэгтэйчүүдээ хэлж байгаа юм. Хуцдаг хар мал бэ.
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • сонс     202.180.218.215
    Со хэлтэй хэлгүй, со-гоор муу ярьдаг Монголчууд өөрсдөө тоглоом шоглоом болгож дэмий юм ярьж буруу ойлголт өгөө биз дээ??? манайд эхнэрээ зээлүүүлдэг, танайд зээлдэг үү? чи өнөөдөр зээлчих гэх мэт... Ер нь боловсрол багатай олон залуучууд Со-д гэрээний ажилтнаар явж, Монголын тухай сонирхсон Со нарт түүхээ мэдэхгүй болохоороо мэддэг царайлан худлаа ярьж, тэр нь явсаар явсаар ҮНЭН юм шиг болсон жишээ олон байдаг шүү дээ??? Болсон болоогүй,худал үнэн, түүхий мэдээлэлээр өөрсдийгөө бүү стрессдүүл. учрыг олж хужрыг нь тунгааж байж харааж зүх. Гээндээ ч бий,гоондоо ч бий. Бусдаас бурууг харахаар өөрөөсөө эхлээд бурууг хай. бидний залхуу,заваан,арчаагүй байдал ч биднийг гадны орныхны доромжлох боломж өгдөг.
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • зочин     202.70.39.253
    Ямар худал ч сэтгүүлч бэ. Хэзээ байхдаа монголчууд эхнэрээ хүнтэй унтуулж байсан юм бэ. Хардаад сүйд болно биз дээ. Харин голын нутгийн бэр авдаг байснаас биш. Ёстой үгүй шүү. Битгий ингэж худлаа бичээд өвгөд дээдэс доромжлоод бай. Солонгосчууд угааса боловсрол муутай ард түмэн. Харин үүнийг бичсэн сэтгүүлч нөхөр нь авгайдаа өөр хүнээс хүүхэд хийхийг зөвшөөрдөг байсан гэж худлаа солиорхоо бол. Яасан солиотой амьтан бэ. Дээдэс рүүгээ чулуу өшиглөсөн бүү үзэгд амьтан байна даа.
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.70.39.253
    Энэ солонгосчууд их зэвүүн наашаа харж инээсэн, цаашаа харж муулсан хөгийн хүмүүс шүү.
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • sss     182.160.52.196
    Korea China 2-ood hol baih mini. Bi lav duu nartaa Korea uzuuldeggui. Ted maani ch uzehee bolison.
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.70.39.253
    наадах чинь шал худлаа. Ямар ч хүн эхнэртэйгээ гадны хүнийг унтуулахгүй шүү дээ. Тийм ёс байгаа ч үгүй. Хэн хүний хүүхдийг эхнэрээрээ тээлгэхийг хүсэх бэ. Ямар ч ашиггүй шүү дээ. Битгий тэгж өвгөд дээдэс доромжлоод бай.
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • Hahaha     182.160.19.227
    Ene Koreanuud chini erduu l Hytaduud shu dee. Arai l tseverhen bolohoos bish. Gehdee hun chanaraar Hytaduudaas hamaagui muu l daa.
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • ariun bileg min     182.160.0.250
    xoy ariun bileg min. chi ooroo bitgii xudlaa shaa solongosd "Шиллим" gedeg ix surguul bxgvi shd. chi ooroo bitgii xudlaa zoxioj yariach.
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • Ter ni unen yum     83.1.126.66
    Ter ni unen yum tegeed Solongosuud uuniig ni Genissiiin nomond bichuulchiheech dee.Hugiin nohoin ideshtenuud Bid Mongol hun Mongoltoigoo suuj bna.Ta nar bol nohopin gulugteiguu l sexdej baigaa shdee.
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.55.191.60
    Хичээлээ устгачихаж. Бодуулан тэр төвийнхний авсан арга хэмжээ байх. Одоо устгалаа гээд яах уу? Тэртээ тэргүй нийт массад нь ийм мэдээлэл тархчихаад байхад. Доди чи дахиж ярьж үзэв үү?
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • mongol     76.249.189.43
    FUCK korea FUCKING koraen GO AWAY FUCK OFF FUCKING SHIT STUPIDO koraens WE ARE STRONG MONGOLIANS DONT TOCH US OKEY !!!!! FUCKING koraens BINII MONGOLCHUUD TUN UDAHGUI HUCHIRHEG IH MONGOL ULSIG BAIGUULAH BOLNOO BIDNIIG DELHII DAHIN SONSOH BOLNOO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • hoho     219.238.197.249
    strong mongolians.... hahahaha
    2010-10-21 0 0 Хариулах
  • Зочин     210.125.184.85
    end darj uzne uu gsn chin bolohgui bn sh d ene medeeleliig yawuulsan hunese hicheel zaasan materialiig ni shalgahad bolohiin bishuu
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • За баярлалаа     182.160.31.165
    Би 1 солонгос хүүхэн авч сууна би Монгол хүн болохоор дараа нь тэр солонгос эхнэрийгээ Харууд, Европ гээд тааралдсан болгондоо зээлэх болноо Уг нь манжууд тэгдэг байсан Тиймээс Халхад олон эфү хүргэнтэй болоод тэрүүгээр Монголыг хувааж өөрийн болгосон түүх байдаг юмсан
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • mgl     202.179.1.191
    Ene novshiin So nar urd n khen baisan yum be? Khen ch bish bukh tuukhiin turshid bool yvsan ***uud sh de.odoo baitlaa gargaj bgaa kino bolon bukh uildleeree MONGOLCHUUD bidniig doromjilokh bolloo,ene ***uudiig er n adilkhan doromjlood,adilkhan alaad uguul yadag yum be.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.180.218.13
    MNB ger ene medeg tsatsaj mongolchudad ulam iher hurgeh herregtei bid bugd negdjij l solongosin ingej zadgig boliulj solongoschuudas uuchlalt guihina harna yg huumii edr g yaj ergulj awsn ter ni shige enend handah heregtei hrn mongolchuud bol tsusaa henees ch iluu hamgaalj yawsan uls shuu !!!!!!1
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • chuma     202.179.11.34
    muusain malnuud iim zuild gadaad hariltsaanii yam hariutsaj neree tsewerlej awah heregtei manaihan ayagui bol chadahgui dulii dumbe orgiod
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • Dodi     121.135.193.176
    Sain baitsgaana uu. Yunii turuund unheer iim medeelel garsand haramsaj baina. Bi Solongos ulsad deed surguuli togsson odoo end Solongosd neg kompanid ajildag engiin neg Mongol hun baina. Say ene medeeg unshad shuud ter holbogdoh baiguullagiin ene materialiig beldsen huntei holboo barilaa. Tednii hariu unheer uuchilaarai bid urd baisan materialuudiig ashiglaj hiisen uul ni unheer mongolchuudiig gutaah zorilgo aguulaagui, olon undestenii olon sexiin soyliig oilgoy l gesen uudnees iim jishee avsan ymaa.... geh meteer tailbar ogch baina. Bi hariud ni sitaara damjuulan niit Mongolchuudaas uuchilalt guihiig shaardlaa ted tegeh ni ih hudrelteishuudee yutaich dotooddoo hural hiiged ergeed hariu ogoe gej baina. Zaaval buh Mongolchuudaas uuchilalt guilgah bolnoo...
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • aluurchin     202.131.239.18
    zvgeeree mongol ahan dvvsee herev sdanuud durgvi hvrgeed bval mongolchuud gants bosood l archaad haychihaj chadna doo vnendeel ineedtei sdanuud shdee bi l lav aihyum algoooooooooooooooo kkkkk xaxaxaxa xaxaxax xaxaxax xaxaxax xaxaxaxa
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • zochin     202.131.247.170
    novshnuud ym aa
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • batman     202.180.220.221
    үнэн ш дээ. "Танайд хононо доо, айлын эхнэр нохой хорино доо" гээд нэг дуу байдаг даа. хаха
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • зочин     202.5.194.77
    чи муу хаанаас ирсэн ямар гээчийн янхны гөлөг вэ аан
    2010-10-21 0 0 Хариулах
  • Зочин     93.152.187.69
    noen Batman ali nutagiin xun be!! --Tanaid xonono doo! ailiin exner noxoi xorino doo gedeg duuniixaa badagiig bicheedexeech!! Er sonosoogui duu baina!! Ynen ch baij bolno!! Gexdee ymar undesten duuldag duu ve!!! Sonin baina!!! Jaaxan ineelee!!
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • Зочин     93.152.187.69
    manaid dorvod-baud -tsaxar-oold- kazak-chantuu- uzemchin-oold-buriad-... geed olon ystan undesten amidardag!! Ali nutgiin duu ve!!!
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • aluurchin     202.131.239.18
    utsaad bgaarai sda mini haanaas l bol haanaas chamaig olj chadna sho
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • Haha     202.179.13.130
    Hahaha. chi ch goliig ni olood helchlee shu!
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.70.36.123
    MAI L BAINA. FUCKING SMALL COCK KOREAN
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.179.16.71
    Хөөрхийс манайхныг өөрөсд шигээ хүүхдээ үүрээд алахдаг гэж бодоод 150км их хол гэж сэтгэж дээ. Манайхан морьтой хүмүүс гэдгийг тооцоолох л хэрэгтэй байж дээ.
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.55.190.10
    Энэ арай дэнднээ.Нэг ийм солиотой юм хуцаад байдын. Би бас нэлээд олон удаа сонсож байсан. Үүгээрээ эд нар монголчуудыг яг чиний миний гэж эрхэмлэж мэддэггүй тэнэг шиг боддог нь харагдаж байна. Үүнийхээ төлөө албан ёсоор уучлал гуйх хэрэгтэй. Нээрээ үүн дээр манай түүхчид хариу тайлбарыг албан ёсоор энд байдаг үхэж байсан яаманд нь хүргүүлэх хэрэгтэй
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • e     203.91.117.3
    xusdag sonuud be.so kinog hs boli
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • зочин     202.72.245.50
    Энэ сэдвийн талаар ямар их сонсож байнаа. Бүхэл бүтэн улс үндэстнийг доромжлоод хичээл ззаж байдаг ямар мэдлэг муутай багш нартай сургууль вэ. Уг нь Солонгост их дээд сургуулийн багш болох тийм ч амар биш дээ. Ийм лекц уншиж байгаа багш болон тус сургууль бүр цаашилбал солонгосын засгийн газар Монголчуудаас уучлалт гуйх ёстой. Өөрсдөө туугаа мэдэхгүй юм бол бусад улс орныг уучлалт гуй гээд байдаг юм билээ. Яаж ч муулаад бидний монголчууд шиг түүх та нарт байхгүй шүү. Манай түүхийн эрдэмтэд нэг сайн хариу барих цаг болжээ.
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • Зочин     165.246.45.54
    yag chiheeree sonsson bish yund ni ingej buhimddag bainaa. tegj asuuj yaridagiig ni sonsoogui l yum baina . tegeed l busad uls undestniig gutaah don tustsan yumshig l baihiimaa , uhtel ni muulaad neg shaltag oldloo gesen shig
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • GGGG     202.131.226.243
    Бүүр уур хүрээд байна. Солонгосчууд тэгэж ойлгодог учир Монголд ирээд охидыг минь эзэмдэж байдаг байх. Энд төр засгийн тэргүүнүүд буруутай.
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • Зочин     182.160.19.197
    ezemduulj baigaa ohidiin byryy
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • Hicheelee ha ha     83.1.126.66
    Solongosuud iim hicheel uzej bagsh nar ni zaadag geheer tend surguuli gej baidag yum uu? Yamar mangar hicheeltei yum ve.Tegeed bas uursdiiguu medehgui bugd l amerikiin tseregiin sheesnuud shdee ha ha
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • MGL     202.131.226.243
    За ямар хуц ухна тавьж байгаа биш, эхнэрээ тэгэж хоноцтой хонуулна гэж ву байсан юм.Эр хүн болгон нь цус ойртохооргүй газараас эхнэр аваад байхад л болно шүү дээ.Юун төлөө ургийн бичиг хөтөлдөг байсан билээ.Хэдийгээр тархй бутархай суурьшсан ч цус ойртох асуудлыг зохицуулаад болгоод л ирсэн уламжлалтай ард түмэн шүү.Харин Солонгос кино болгон дээр насанд хүрсэн хүүхэн залуучууд нь өөрийхөө аав эсвэл ээжийг өрсөлдөгч байгууллагын захирал гэдгийг нь мэддэг биз дээ,хэхэ.Солонгос авгай нар чинь харин жинхэнэ open source юм бишүүүү
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • GNU     182.160.15.252
    hahaha NiCe oNe
    2010-10-21 0 0 Хариулах
  • хичээллэ     202.170.82.37
    энэ зүйлыг уншиж байгаа бүх хүнд хэлэхэд эхлээд өөрсдөө өөрчлөгд, со хоолны газар бүү ор, со хүнс,крем тос бүү хэрэглэ со хүнийг бүү хүндэтгэж нөхөрлө
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.131.227.149
    gehdee so hool goy shdee. Kino ntr-g gargahgu l bh heregtei shdee. Yahv ter olon angit kino tal deeree so arai gaigui bolsiin bgaa biz. Teglee geed neg ulsiin kinog ingej ih uzuulj bolku shdee. Ene bol chimeegui muhulruu tulhej bnshd
    2010-10-25 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.170.68.130
    yu gd hutsaad bga *** we. omhhii shd muu korea boojgoonuud aliishuu tanusiig
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • lol     134.129.22.186
    manaihan neeree arai denduu racist shu! Chuluut niigemd amidarch bgaagaa sanaarai, so dumb!
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • Зочин     133.43.247.122
    MGL-iig ooriin colony bolgoj negtgene gesen bodlogoo 1990 onoos erchimtei yavuulj ehelsen humuus. edniig er n hashraah heregtei baina daa. er n mgl-iig bolomj garval doromjilj erguu mgl-uudiig bid ood tatah gej uzej baigaa gesen message baruuniihand ogohiig hicheedeg bolson humuus.
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • Зочин     183.81.169.4
    Солонгос кино гаргахгүй байх хөдөлгөөн өрнүүлмээр байна. Тэгэхгүй бол байнга л Солонгос кино үздэг хүүхдүүд ах дүү нараасаа өө эрээд байдаг болсон, удахгүй аав ээжээсээ өшөө авна гээд гүйх вий дээ. Бүгд тархи угаагч киноноос татгалзь Барс
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • Ганх     202.70.39.253
    Тэнэг ямаан омогтой Солонгосчуудыг Монголоос Зайлуулья.Монголчуудаа тэнэг солонгос киног нь битгий үзээрэй.Угаасаа солонгосчууд шалиг завхай улсууд болхоор өөрсдөн шигээ сэтгэж байгаа юм аа.үүнд эмзэглэх хэрэггүй.
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.55.191.22
    yagaad mongolchuudiig oroldood bgaa ym be.....................tendee ajilladag heden har ajilchinaar tusuuluud bgaa ymuu haashaa ym be
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • Зочин     165.246.45.54
    bitgii ajil hiih ar geree avch yavj baigaa humuusiig haltar har ajilchnaar ni duudaad baigaarai ,
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • mongolchuudaa     202.170.81.178
    alnuud bodlogotoi doromjilj bn. uheents yumnuudiig taaraldsan gazar ni alaad uguurei
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.131.233.29
    TV нүүд тэнэг солонгос коно гаргахаа болиочээ. Улс үндэстэнээ мөн ч их доромжлуулах юмаа
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.179.20.246
    Solongosuud banzal shdee. Uulzaad l shuud nuuts amragtai yu bga gej hoorondoo mendeldeg.So kinog buu garga. Hezee ch tuuh soel baigaagyi. uurdsuu l tuuh shineer bicheed. Kino ni deer 2000 -3000 tsereg hoorondoo baildsaniig tom tulaan geed l
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • Зочин     182.160.54.3
    Booliin bool bosgonii shoroo baisniig ni sanuulj uguh tsag irnee gaigui ter tsagt.............
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.179.2.83
    солонгосчууд харин 13-63 нас хүртэлээ зогсоо зайгүй секс хийх үнэхээр банзал янханг хүлээн зөвшөөрсөн дэлхийн 1 улс
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • РОБОО     202.131.227.149
    Хэрэв үнэн бол. уур хүрмээр л юм. монгол хүн нь сонсоо ч үгүй мэдэхчгүй зүйлийг Солонгосчууд зааж байх гэж дээ.
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • kkkk     203.169.49.98
    Solongosuud heden ueree l aziin huchirheg humuusiin devsger bsaar irsen shuudee. delhiin 2-r dainii ued Japanuudiin devsger bsanaa huleen zuvshuurch mungu nehej tenegtej bsan biddee sayahan
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • Зочин     99.2.200.12
    Юу хуцаад байгаа новшнууд вэ? Энэ ард түмний тархи угаасан Солонгос кинонуудыг Телевизууд гаргахаа болимоор байна. Одоо байтлаа бүхэл бүтэн ард түмнээр доромжилж байна шүү дээ.
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.55.183.138
    дээр үеээс хойш охид хүүхнүүдийг нь эзэлсэн улс болгоний цэрэг эрс хүчиндэж байсан шдээ. манай өвөг дээдэс цэрэг эрс хүүхнүүдийг нь ч сайн ч хүчиндсэн дээ хаха
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • eee     182.160.52.196
    Solongos kino uzej soliorohoo hezee bolih wee?????
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • Зочин     182.160.36.219
    Муусайн Солонгосчууд Тэд нар хэзээ л ийм байлаа даа
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • UYANGA     123.109.94.228
    nadad ter surgulinh n hayagig korea ymu angliar biched yavulach,bi zalgaj asuya.buur uur hurchle
    2010-10-21 0 0 Хариулах
  • Зочин     123.109.94.228
    naad novshin surgulig chn olj zalgaj asuuya,say bas TV uzej baisan chn goo saihni nevteruleger n chinii nuur booronhii helbertein mgl emegteig sanagdulj bn ene n ih haramsaltai ged ehlej bnaa muusain novshnud yoyoy booj uhmer ym
    2010-10-21 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.170.64.68
    suuliin ued TUrk Solongos Kanaduud Englanduud yagaad bidniig oroldoood bna? bidnii gazar tuuhiig bulaah huseltei bnuu?Kazakstan bna? yah geed bna undesnii ayulgui bdald maani neg l sorog zuil shurgalaad bna daa hen medeelel buruu zoruu ogch bna?
    2010-10-21 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.179.0.122
    БАЛАЙ МИНЬ ҮЗЭХ ГЭЭД ХАЙГААД ОЛСОНГҮЙ. БҮЛТРЭЭД БАЙХААР БАРИМТТАЙ ЮМ БИЧЭЭЧ. ЦУУРХАЛ ТАРААГАД ДЭМИЙ ШҮҮ ДЭ
    2010-10-21 0 0 Хариулах
  • zochin     222.121.21.190
    Uhree ter medeelel chini ali ert ustgagdsan.Barimt yarisan yamar bult seki ve chi~~
    2010-10-21 0 0 Хариулах
  • hh     202.55.191.24
    haan gej baigaggui bj dandaa l haantai kino hiigeed teriig ni 25 tv5 geh met teneg tv-hen oroi bur gargahaa bolioch
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • За баярлалаа     182.160.50.159
    Би 1 солонгос хүүхэн авч суунаа би Монгол хүн болохоор дараа нь тэр солонгос эхнэрийгээ Харууд, Европ гээд тааралдсан болгондоо зээлэх болноо Уг нь манжууд тэгдэг байсан Тиймээс Халхад олон эфү хүргэнтэй болоод тэрүүгээр Монголыг хувааж өөрийн болгосон түүх байдаг юмсан
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • Зочин     180.149.95.90
    солонгос улс бол ямар ч түүхгүй улс манай нэг жижиг сум шиг л газар нутагтай нэг уул даваад юмуу нэг модны цаадахыгаа нэг улс гэж үздэг хөөрхий улс шүү дээ дэлхийн талыг эзэлж явсан монголчууд бол өөр дэлхийд түүхтэй улс шоргоолж шиг амьдралтай солонгосчууд атаархахдаа өөр хэлж ярих юм олдохгүй л байхгүй юу
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.170.83.202
    Монголд ирсэн бvх солонгос гичийнvvдийг хvчиндэцгээе
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • Зочин     202.55.183.138
    дэлхийн хаана ч эхнэрээ зээлнэ гэж байхгүй шд манайхан эхнэрээ өөр хүнтэй унт гэвэл гэрээсээ хөөгдөөд эхнэртээ алуулах байлгүй. харин солонгосчууд эмэгтэй хүнийг дорд үздэгээрээ эхнэрээ өөр хүнд шаалгахад авгай нь юм хэлж чадахгүй байж мэдэх л тэнэгүүдш дээ
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • Зочин     122.254.123.43
    DEER N BAS HELEHEED TUV ASIA BOL ZYYN UMNUD ASIA BISH GEDGIIG MANAIHAN SANAH HEREGTEI
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • Зочин     122.254.123.43
    UHER BALHJAV TERGUUTEI HONINUUD N TV GEER DUUREN SOLONGOS KINO GARGANA TERIIG N NUHUR HUUHEDGUI UZNE MALNUUD ZALUUS N USEE SOLONGOS MAYAGAAR ZASUULNA SUIRLEEDE
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • Koreagaas     147.47.249.217
    ene hicheeliig buur helnii surgaltuudad ch ashigladag. Mongol hund aav neeh chuhal bish gol ni hun am ni tsoorch ustaj baigaa bolohoor yamar ch argaar hamaagui huuhedtei boldog gej zaadag. ENE HICHEELEES CHIN BOLJ TURK-D UNGURSON ZUN BOON SHUUGIAN BOLJ MONGOLD ERCHUUD NI ARHIND ORSON TUL 20000 TURK EXPORTLOHOOR BOLSON GEJ BICHSEN GEDEG SHUU ur dagvaraa tootsohgui bol ARGAGUI DEE sayhan koread Solongos yabhaar manai mongolchuud Stadiondoo 3 honog sheej ch chadahgui herhen uheldej baigaagaa gargasan
    2010-10-21 0 0 Хариулах
  • ankhaa     202.131.225.20
    Солонгосчуудын язгууртнууд нь эмэгтэй хүнтэй унтах нь булай ичмээр зүйл мэтээр үзэж том жанжид түшмэдүүд нь хоорондоо гомоотдог байсан улс шүдэ, өөрсдөө ч энэ тухайгаа кино хүртэл хийсэн байдаг.
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • Зочин     203.91.117.3
    Муусайн со-нууд харин ч өөрсдийн аль өнгөтэй охидоо манай хаадад өргөн барьдаг байсан шүү дээ. муусайн барлагууд. одоо бол ингэж хуцах нь ч аргагүй л дээ, гэвч удахгүй Монгол улс ахин мандах үед тэднийг яаж наашаа арзайтал инээж гүйцгээхийг төсөөлж л байна
    2010-10-21 0 0 Хариулах
  • Зочин     124.158.77.175
    Со-нуудыг яаж хядаж байснаа харуулсан нэвтрүүлэгч юм кино хийгээл гаргачихья л даа... эсвэл хангүг хүүхнүүд монголчуудыг ирэхэд үхэл алдан өвөрт орж байсан гээд л үзүүлчих л дээ
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • Nymdorji     182.160.52.196
    Esteg eh huuhduudee, ah egch nar ni duu nartaa, bagsh ni suragchiddaa Korea savangiin duuri uzehgui baihiig zuvlumuur baina aa. Huuhed zaluusiin tuluvshil buur zamaa aldlaa. Bur ger bul ah duu naraaraa hamt uzej tenegteh yum ene manaihan. Mongolchuud hezee soyoljino doo.
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • Зочин     161.122.125.42
    Mongolchuud l unen hudal n medegdehgui zuild hamag nervee baran buduulgee gaihuulan haraatsgaana. Ingej baihaar ajlaa sain hiideg bolooch. 1 solongosiin hiih ajliig 10 Mongol hiideg bh, chaddag zuil n haraal ursgaj hun muulah.
    2010-10-20 0 0 Хариулах
  • ta nar     49.0.137.134
    ataanuus ugaasaa arhi uhaaraa tatgalzaj chaddaggui, ajil hiiheeree setgeleeree handaj chaddagyu teneg humuus shtee. . ooriigoo hudaldaj chadahaas bish ajilaa hudaldaj chaddaggui, ter ued tiim l baisiim baigaaz, odoo bol iim l humuus shtee
    2011-02-13 0 0
  • 161.122.125.XXX     202.131.227.149
    Ajlaa sain hiilee ged yahiin cham shig dandaa mongoldo bn gej bhgu shd ene chn uls ornii soyol ter ulsiin hun bolgon mongolchuudiig tiim soyoltoi gj oilgono
    2010-10-25 0 0
  • Зочин     163.152.232.185
    mongolchud ch gex shig, chi ooro mgl bish uym uu, zaaval ajillaj bj tiim bish gedgee xaruulax estoi uym uu, unen uymiig uneneer ni l bailgax xeregtei shde, tegexiin toloo yavax l estoi, chi ooro xarin jaaxan gajig uym bna,
    2010-10-21 0 0
  • Зочин     180.149.64.236
    ARSLANTAI GUURNII URD RUU OYUTNII HOTHONII URD TALD BAIRNII DOOR DULAAN ZOGSOOL ZARNA. UNE 8000 USD. UTAS 99070965
    2010-10-21 0 0
  • Mongoloid     75.19.157.77
    Mongoloid gej delhii dayar tenegduu, sogogotoi huniig heldeg. Uuniig boliulah talaar ur dunteihen ajil hiigeech.
    2010-10-21 0 0
 
 

САНАЛ АСУУЛГА

Ерөнхий сайд Н.Алтанхуяг “Нүүрс” хөтөлбөрийг санаачлан хэрэгжүүлснээр нэг тонн нүүрс 250 мянган төгрөгт хүрч байсныг буулгаж, 80 мянган төгрөгөөр иргэдэд худалдаалж байв. Тэгвэл энэ жил уг хөтөлбөрийг үргэлжлүүлэх эсэх нь эргэлзээтэй байна. “Нүүрс“ хөтөлбөрийг үргэлжлүүлэх нь зөв үү?
Нийт 814 санал өгсөн байна.
  •  
     
  •  
     
  •  
     

Дээшээ